reklama

Kríza, obyčajný človek, a súkromný sektor.

Už podľa nadpisu, by sa dalo usúdiť, že na túto tému sa už napísalo dosť. A je to tak. Ja len pridám trošku „vodu na mlyn".  Možno niektorí po prečítaní nadobudnú dojem, že niečo takéto patrí do kategórie sťažnosti, ale ja sa nesťažujem. To je len akási forma „zmierenia", že na Slovensku je to tak. Áno, nežijem na Slovensku. A áno, viem, že to môže fungovať aj ináč. Len sa s tým neviem zmieriť. Ale čo už.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)
Obrázok blogu

Na začiatok asi snáď, že som si konečne vo svojom veku (35) doprial malé potešenie, a kúpil som si auto. Jazdené. Vyššej triedy. Konkrétne Volvo S80. 3 roky staré, vo výbornom stave. Pre nejakých tých „závistlivcov", živím sa poctivou prácou vodiča kamiónu a je kúpené na lízing. A kupoval som si ho so všetkými kladami (komfort jazdy, bezpečnosť...) aj zápormi (prípadný drahší servis). Oproti belgičanom mám ale výhodu, a to v nepravidelných cestách na rodné Slovensko, takže aj prípadný servis viem vyriešiť „lacnejšie". A to nehovorím o tom, že ako rodu verný Slovák, mám lepší pocit, ak dám zarobiť „domácim". A sme pri kameni úrazu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoľko som chcel, aby mi kúpu „preklepli" a odhalili prípadné vady automobilu, spustil som mailovú komunikáciu s predajcami Volva na Slovensku. Na môj mail sa Bratislava neozvala vôbec, Košice po týždni a B. Bystrica okamžite. Potešilo. Denná komunikácia, s doplňujúcimi otázkami prebiehala perfektne a mal som pocit, že som u profesionálov. Upravil, sa aj rozsah prác. Z pôvodne plánovanej výmeny rozvodov (cca 500 Eur a ešte som ju nepotreboval) a kontroly auta sme sa nakoniec dohodli na prehliadke auta, výmene oleja a filtrov v rámci kontroly pri 150000km a tzv. „zvolávačke". T.j. odstránenie závady na náklady výrobcu. Konkrétne problém s pribúdaním oleja. A slovenčine do palubného počítača. Termín stanovený. Až som bol nadšený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dorazil som na čas. S manželkou, mačkou a neterou, ktorú som pribral v Bratislave. Privítanie OK. A začali trošku problémy. Bolo mi oznámené, že celý proces potrvá cca 5h. Prekvapilo. Čakal som dva. Možno dva a pol. A čakal som, že ich strávim v nejakej miestnosti na to určenej. S automatom na kávu, pripadne chladničkou s nealko nápojmi, TV alebo biliardom. Skrátka miestnosť na „zabitie času". Ináč realita v truck servisoch volva na Slovensku. Trebárs v Žiline. Skrátka, nie každý má do servisu na skok a vie čas využiť na ďalšiu prácu. V mojom prípade to bolo o 300 km do domova na Slovensku a 1300 v Belgicku. A nemyslím, že zriadenie takejto miestnosti je nejako extra nákladová položka. V poriadku. Nemajú. Riešime. Padlo rozhodnutie, že namiesto čakania vo vestibule, strávime čas v meste. Ponúkli mi náhradné vozidlo. FIESTU. Za 50 Eur. Na 4h. Bohužiaľ musím zaplatiť nájom na celý deň. Odmietol som. Z princípu. Ak mi niečo dajú na 4h, tak by som za 4h platiť aj mal. Zavolali mi taxi. A ďalšie 4h som strávil v centre mesta B. Bystrica. Príjemný obed v reštaurácii, kde „zabili vysoké ceny" ale za obeť pri zabíjaní padla asi aj časť obsluhy.:). Ale celkový dojem bol pozitívny. Pochopím, že v čase obeda obsluha nestíha. Už menej, že v dobe, keď je vysoká nezamestnanosť, je problém najať pomocný personál. Ale aj tak. Času bolo habadej, tak to až taký problém nebol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oprava a kontrola skončila pol hodiny pred termínom. Taxi späť a šup ho prebrať auto. Ku kvalite servisnej práce nijaké pripomienky zatiaľ nemám. Snáď až na to, že pri cca 2 týždňovej mailovej komunikácii sa akosi zabudlo ešte na ďalšiu „zvolávačku" a na odstránenie tejto chyby neboli náhradné diely. Auto šlape ako má. Len pri odovzdávaní prekvapila čierna šmuha ( ruky mechanika) na béžovom madle dverí. Ak mi totižto niekto povie, že auto bude umyté a upratané, a nakoniec ho nepreberám s tým pocitom, tak to trošku prekvapí. Aj keď na druhej strane, ani umývanie, ani upratanie nie je na koncovej faktúre. Pravdepodobne je to nadštandardná služba, poskytovaná u tejto značky. Ale to neznamená, že aj keď je neplatená, nebude robená na 100%.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšmi ma ale prekvapila platba. Predo mnou platila zákazníčka opravu a kontrolu inej značky a dostala 2% zľavu na náhradné diely a 3% na vykonané práce. Platba faktúrou!!! V cene cca 260 Eur. Ja som pri platbe cca 950 Eur v HOTOVOSTI nedostal zľavu žiadnu. Nejde mi o výšku platby. Akceptujem ju s ohľadom na značku, množstvo prác.... Ale zarazilo ma zdôvodnenie. Ak by som bol firma a mal u nich kúpené aspoň 4 autá!!!, tak by som zľavu dostal. Už len z nejakého pocitu toho, že som platil viac a v hotovosti si myslím, že som tú zľavu dostať mal. Možno symbolickú, ale mal. V čase krízy, keď by sa súkromný sektor mal o zákazníka biť, a zvlášť o platiaceho zákazníka, ma to úplne znechutilo. Firma, ktorá servisu priniesla 260 Eur brutto a zaplatí to v neurčenej dobe je zvýhodňovaná oproti radovému zákazníkovi, ktorý prinesie 950 Eur cash??? Chýba mi logika.

Viem, že som tam bol prvý krát. Faktúra by potešila, ale nečakal som ju. Ale absencia zľavy? A za cash? Bolo by mi to srdečne ukradnuté, či je cena nadsadená, a so zľavou by som skončil na pôvodnej cene. Alebo by potešilo náhradné auto, bezplatne na 4h. Veď v čase od 12.00 do 16.00 to auto aj tak len stálo. (myslím si). Ale hlavne by som ja mal pocit, že u exkluzívnej značky si ma ako platiaceho zákazníka vážia. A tento pocit mi tam chýbal. A tým pádom aj motivácia vrátiť sa späť.

Myslím, že na zamyslenie to je.

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu