Kríza, obyčajný človek a súkromný sektor.... (pokračovanie).

Autor: Rastislav Čurma | 16.7.2011 o 17:54 | (upravené 16.7.2011 o 17:59) Karma článku: 8,68 | Prečítané:  1953x

Toto je pokračovanie pohľadu obyčajného človeka. Pokračovanie článku http://curma.blog.sme.sk/c/229762/Kriza-obycajny-clovek-alebo-preco-si-za-to-sukromny-sam.html. Kdekoľvek už „zúri" recesia. Hospodárske výsledky stúpajú. A všetko sa navracia do normálu. Aspoň  sa o tom dá dočítať kdekoľvek. Tak prečo nemám ten pocit? To čo som opisoval v predchádzajúcom blogu sa stalo v máji 2010. A pridám ďalšie dve skúsenosti so slovenskými servismi pre značku Volvo.

December 2010: Tesne pred odchodom do Belgicka som dostal úžasný nápad v treskúcom mraze umyť svoje prenášadlo. Volvo S80. „Nápad" úžasný. Ale veď človek sa učí na vlastných chybách. Mokré auto z umývarky do garáže, a je to. Ráno len nabaliť a poď ho do druhého domova. Ráno som vstal, sadol do auta, naštartoval, a..... Úplne mechanicky siahol na ovládač otvárania okna. Spúšťam si ho zo zvyku, a automaticky. Ozvalo sa „ CHRAPST" a bolo to. Okno krásne primrzlo, čo bolo mechanizmu jedno. Niečo sa po.... Najprv som si myslel, že tú cestu nejako  s manželkou pretrpíme. Ale nedalo sa. Tak  v Prešove zastávka. Na dverách servisu oznámenie o nonstop službe. Aj keď som vedel, že Volvo nemá na Slovensku asistenčnú službu, prevládala nejaká tá nádej. Zároveň som ale dúfal v zázrak, že mi to spojazdnia a budú mať náhradný diel skladom. Zdvihol chalan, ktorému sa najprv nechcelo. Pod prísľubom financií ale došiel. Cca za hodinu. Nech to skrátim. Náhradný diel samozrejme nebol. Ani som to nečakal. A ak mám povedať pravdu, aj servis v Belgicku to riešil „na objednávku". Vyriešilo sa to vyrezaním dosky na mieru. Doska putovala do dverí, zablokovala okno, a bolo to. 50 Eur zmenilo majiteľa. A v Belgicku sa riešením problému bavili asi dva dni. Nechcem tu riešiť 50 eur.  Aj keď to bolo podľa mňa tak trošku zneužitie situácie zo strany mechanika. Ale čo už. Pomohlo a to bol základ. V Belgickom servise to urobili. Pre informáciu to bolo za 270 Eur s prácou a DPH. A menili kompletný mechanizmus dverí.

Máj- Jún 2011. Čakal ma servis pri 180 000 km. Mimo prevádzkových náplní sa menia aj rozvody auta. Pri použití môjho sedliackeho rozumu mi nejako vychádzalo, že to asi bude rozumnejšie nechať na Slovensko. Veď ak uvážim len cenu za hodinu práce mechanika na Slovensku a v Belgicku, tak musí byť vo fakturácii podstatný cenový rozdiel. Aj bol.

Rozbehol som mailovú komunikáciu so servismi na Slovensku, Maďarsku a Poľsku. Aby som ešte vysvetlil, nežgrlím. Len ako človek, ktorý každú svoju korunu (cent) poctivo zarobil, nevidím dôvod nehľadať lacnejšie riešenie. A cesta na Slovensko bola naplánovaná aj tak. Servisy v Maďarsku a Poľsku som oslovoval len kvôli prípadnému výhodnému kurzu. Veď Volvo ako Volvo. Chyba lávky. Zo Slovenska, zo servisu s ktorým som už skúsenosť mal, a opísal v článku z mája 2010 prišla odpoveď s cenou cca 1200 Eur. Z Poľska po prepočte 1470 Eur. A maďari sa neozvali. Tak mi nedalo a poslal som manželku do servisu Volvo doma v Belgicku. Myslím že cena 831 Eur aj so zapožičaním náhradného auta ( S70) hovorí za všetko.

Nejako mi to stále nedochádza. Vlani v máji som „servisoval" v B. Bystrici. Opísané v predchádzajúcom blogu. Vtedy ma udivila hlavne absencia nejakého toho váženia si zákazníka. Za cca 3h prenájom Fábie chceli po mne vtedy 50 Eur s vysvetlením, že mi „musia účtovať celý deň. Pri platbe cca 950 Eur v hotovosti sa nenašiel priestor na prípadnú zľavu, ušpinená koža dverí sa radšej „vysvetľovala", ako by sa „vyčistila"....  A vôbec som nemal pocit, že servisujem u exkluzívnej značky a že si nejako vážia peniaze, ktoré som na Slovensko doviezol v predstave, že dám zarobiť radšej Slovákovi. Teraz som servisoval v drahom Belgicku. Promptne. S náhradným autom na 24h. A o 1/3 lacnejšie.

Toto celé píšem naozaj len pre „informovanosť" roduverných. Tých ľudí, ktorý si naozaj myslia, že na Slovensku je to lepšie, lacnejšie.... To, aby sa nad sebou zamysleli vo Volve na Slovensku, nechám na nich. Dnes už naozaj viem, že si kľudne zájdem  nechať doliať „vodu do ostrekovača" do značkového servisu v Belgicku, lebo mám pocit, že som ušetril a nie som taký bohatý, aby som to robil na Slovensku.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?