Dobrovoľní alebo nútení zabijaci –STK

Autor: Rastislav Čurma | 1.11.2012 o 18:50 | (upravené 1.11.2012 o 19:05) Karma článku: 9,95 | Prečítané:  2098x

Toto nie je o žiadnej fikcii. Zároveň je to pokračovanie série, ktorú začínam tvoriť. A verím že niečo zmením. A netýka sa to všetkých dopravných firiem. Ale deje sa to. Predstavte si kolos, s váhou 40t a piatimi nápravami. Je to zbraň. Ten kolos sviští diaľnicou elektronicky obmedzenou rýchlosťou 90km/h. Blíži za zápcha. Vodič začne šliapať na brzdový pedál, a....... nič sa neudeje. Auto nebrzdí.  A zabíja. Fikcia? Ani nie.. videí na túto tému  je na internete až až... Čo však tomu predchádzalo?

STANICA TECHICKEJ KONTROLY

Ako to prebieha?
Napríklad takto:

Technik - "tak pán vodič teraz skontrolujeme brzdy návesu."

Vodič - "Vporiadku"

Technik - "Brzdí vám len predná náprava  návesu. Ďalšie dve nie. Aha, tu je všimné? Tak skontrolujeme 3x tú istú nápravu a je to v cajchu. Nech sa páči, nálepka, že technický stav je vporiadku."

Vodič sa nesťažuje. Nereklamuje to na firme, pretože nechce, aby na neho vrieskal šéf.  Sadne za volant aj keď porušuje nariadenie, ktoré mu zakazuje nastúpiť cestu s vozidlom, ktoré nevyhovuje technickému stavu. Robí to ale vedome a neskutočne tým riskuje.  Až kým sa niečo nestane.

Alebo to prebieha takto:

Zahraničná firma s pobočkou na Slovensku. Jej autá nevideli územie SR. EČV boli doručené do zahraničia. A po roku aj nové nálepky zo slovenskej STK.
Vodič sa nesťažuje. Prišiel by o prácu, možno by dostal aj po papuli od „maníka", ktorý takúto vec zorganizuje a nabalí sa na tom. Sadne za volant aj keď ......
Nehovoriac o tom, že je to  pre firmu lepšie, ak v nej nepracuje jeden jediný občan SR... Rumun, alebo Bulhar sa sťažovať nebude.  Nevie komu. A kedy? Veď  absolútne netuší nič, o nejakom Slovensku. ( v lepšom prípade má aspoň prihlášku k prechodnému pobytu v sídle firmy - poštovej schránke). V tom horšom je zamestnaný v SK firme bez toho, aby na územie Slovenska vôbec vstúpil.  

V oboch prípadoch sa z vodičov stávajú zabijaci. A v oboch prípadoch dobrovoľní.

Som profesionálny vodič. STK  som stále využíval ako diagnostiku. Diagnostiku stavu vozidla. STK pre mňa stále znamenala inštanciu, ktorá diagnostikuje prípadné nedostatky, a ja ako vodič trvám na ich odstránení. A verím, že nás je viac. Z poslednej firmy, kde kolega navrhol, že vybaví nálepky, bez nutnosti jazdy na Slovensko, som odišiel. A to nezaberali ani argumenty o jeho debilite a o tom, že na takomto aute síce 4 týždne jazdí on, ale po tejto dobe už iný vodič, a teda že ho vystavuje neúmernému riziku. Našťastie to majiteľ firmy odmietol a autá poctivo navštevujú slovenské STK. Ale je veľa firiem, ktoré tak nerobia.  A to chcem v rámci Provo doriešiť.

A existuje aj neskutočne  veľa vodičov , ktorí takéto konanie tolerujú. Pravidelne sadajú do áut, ktoré vyhovujú alebo nie. A kričia, až keď sa na povestnom džbáne ucho odlomí.

A  pre zopár ľudí je to neskutočne výnosný biznis

Preto vyzývam všetkých kolegov: Máte podozrenie alebo vedomie, že STK vášho auta bola falšovaná?
Urobte fotografiu EČV vozidla a zároveň aj fotografiu nálepky. Odošlite na mail do Provo. A nechajte Provo, aby danú vec postúpilo zodpovedným orgánom. Nejde o postih firmy. Ide o stanice STK, ktoré takéto niečo umožňujú. Všetko anonymne.Provo urobí podanie za vás. A ak na fotografiách nie je dátum, nie je možné identifikovať, kto a kedy túto fotografiu urobil.


Chlapi. Zodpovednosť je len a len na vás. Tak sa začnime správať zodpovedne.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?