Pre vodičov kamiónov - nie je to vaša vec (doplnenie).

Autor: Rastislav Čurma | 1.12.2012 o 16:23 | (upravené 1.12.2012 o 17:29) Karma článku: 7,00 | Prečítané:  1168x

Ako som si všimol na diskusiách medzi vodičmi kamiónov na sociálnych sieťach, pre viacerých z vás (vodičov) prvý blog nebol dosť objasňujúci. Preto som sa rozhodol napísať tento dodatok, kde vysvetlím svoj zámer podrobnejšie.

Prvý článok bol zameraný na to, že sa zase niečo chystá. A to konkrétne celoplošný zákaz pre kamióny, platný pre cesty II a III triedy. Článok sa opieral o reportáž, odvysielanú v správach STV1 dňa 24.11.

Ak by si niekto z čítajúcich dal tú námahu a našiel spomínanú reportáž, tak by zistil, že už prebiehajú rokovania medzi MDPaT SR, UNAS-om a ČESMADOM. Pre tých menej chápajúcich vysvetlím.

Zákaz bude. Či sa vám to páči, alebo nie.

Momentálne, a to len predpokladám, sa rokuje, či to bude zákaz celoplošný, alebo lokálne upravený dopravnými značkami zakazujúcimi vjazd kamiónov..  Na stránke UNAS-u sa o rokovaniach nedozviete nič. Posledný update stránky bol 19.04.2012. Na stránke ČESMAD-u, tiež o prebiehajúcich rokovaniach nič nie je.

Môžem teda len predpokladať, ako rokovania prebiehajú. A vyzerá to možno  pre dopravcov sľubne. Ak by tak nebolo, neverím, že UNAS by už nepúšťal hrôzu cez média o chystanom štrajku. Tak ako je spomenuté v reportáži, teoreticky sa dopravcovia dohodnú na nejakých daňových úľavách.... Alebo nejakých iných.

A z diskusií som zistil, že ak by štrajk bol, vodiči by veľmi radi išli štrajkovať.

Prepáčte páni, ale toto čo je za logika?.

Do štrajku pri zavedení mýta sa vodiči zapájali veľmi radi. Už menej radi, si nechávali odoberať VP a platili pokuty. A pritom tento štrajk bol o dvoch veciach:

Majitelia dopravných firiem kritizovali nastavenie mýta - OPRÁVNENE!

Majitelia dopravných firiem "vybojovali" zníženie dane na PHM.

A za toto bojovali ich vodiči.

Ak by nastala situácia, že sa zástupcovia UNAS-u nebudú vedieť dohodnúť s MDPaT SR, bol by možný aj variant štrajku. A podľa diskusií, by sa vodiči opäť raz veľmi radi zapojili a platili pokuty. A nechali si odoberať VP.... Logika? Žiadna. Bojovať v štrajku, aby môj zamestnávateľ mal daňové výhody? Preto v prvom článku bolo napísané: Nie je to vaša vec!!!

Takže páni. Neviem aké sú požiadavky zástupcov UNAS-u a ČESMAD-u. Predpokladám ale, že prípadný dojazd kamiónov cez prázdniny tam asi nebude. Dopravcovia nikdy nebojovali za požiadavky vodičov. Ináč by vás nevyplácali almužnou a protiprávne. Ináč by neporušovali vaše občianske a ústavné práva. Ináč by neporušovali ZP a zákon 462/2007.....

Viac ako rok sa snažím zorganizovať vodičov v Provo. Našlo sa ich zatiaľ 11. To je vaša vizitka vážený vodiči. Nie moja.

Ak by ste páni vodiči štrajkovali za svoje oprávnené požiadavky, nie som proti.

Ak by to bol váš štrajk preto, aby ste mali povolené dojazdy domov, nie som proti.

Ak by to bol váš štrajk za vaše mzdy, nie som proti.

Ak by to bol váš štrajk, kvôli pracovným podmienkam, nie som proti.

Ak by to bol váš štrajk, kvôli zmene zákazu predbiehania, nie som proti....

Toto by bola vaša vec!!!

Ale štrajkovať z dôvodu, aby váš zamestnávateľ mal nižšiu spotrebnú daň na naftu, alebo iné daňové úľavy? Toto je už riadna somarina.

Prvý článok som písal v duchu "čo keby". Bol len odporúčaním, ako sa zachovať pri prípadnom štrajku organizovanom UNAS-om a zamestnávateľmi. Bol návodom, ako a prečo neplatiť pokutu za účasť na štrajku, alebo neprísť na čas o VP.

Viac ako rok sa vás snažím zjednotiť. A ak by to šlo, možno by sa s chystaným plánom na celoplošný zákaz dalo niečo urobiť. Možno by sme boli prizvaní, ako zástupcovia vodičov, aby sme vyjadrili aj naše nároky a požiadavky. (napr. dojazdy cez prázdniny...) Dalo by sa veľa vecí. Ale to predovšetkým treba chcieť, spojiť sa a začať niečo robiť, aby sa našej profesii vrátila česť, akú si zaslúži.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?