Pre vodičov kamiónov - navigácia a príslušenstvo

Autor: Rastislav Čurma | 25.12.2012 o 11:28 | Karma článku: 7,42 | Prečítané:  2093x

Najprv všetkým profesionálom  za volantom prajem príjemné vianočné sviatky, či už v kruhu rodiny, alebo aj na ceste. Nebojte sa. Dnes nebudem ani kritizovať a ani poučovať. V dnešnom blogu sa budem venovať navigáciám a ich príslušenstvu. Budem rozoberať systém TMC a službu prístupnú pre smartphone telefóny WAZE. Exituje ešte služba LIVE od Tomtom, ale tá pre územie Slovenska neposkytuje veľa informácii. Inšpiroval ma k tomu aj blog p. Drahovského. V ďalšom sa pokúsim o porovnanie.

TMC (traffic message chanel) je vlastne systém, ktorý doručuje dopravné správy priamo vodičovi do zariadenia, určeného na príjem (navigácia, rádio-RDS). Príjem správ je bezplatný. Systém TMC prevádzkuje takmer celá západná a stredná EU. Mimo Slovenska.

Zjednodušene fungovanie vyzerá asi takto:
Prevádzkovateľ systému TMC obdrží správu. Vloží ju do systému a následne túto správu dostanú všetci, ktorí sú pripojení. Môže sa jednať o automatickú informáciu, ktorá je dajme tomu zo snímačov na ceste (zápcha, nehoda), ale aj o ručne vloženú informáciu poskytovateľom služby TMC (uzávierka cesty pre rekonštrukciu....)

Stačí teda, aby vaša navigácia mala možnosť príjmu TMC (pri niektorých je nutné dokúpiť externú anténu) a máte informácie z prvej ruky. Nehoda, zápcha, uzávierka... Navigácia zdržanie prijme a ponúkne vám prepočet trasy so zobrazením časovej úspory..... respektíve vás na túto skutočnosť upozorní a ponúkne vám náhradné riešenie.

Druhý z vyššie spomenutých možností je systém tzv sociálnej GPS prístupný pre smartphone telefóny WAZE. Aplikácia je voľná. Vyžaduje len pripojenie do internetu. Podrobnosti už rozpísal v blogu p. Drahovský. Opakovať ich nebudem. Ale zjednodušene sa vlastne každý smartphone telefón pripojený do služby stáva akýmsi senzorom dopravy. Mapy tvoria samotní účastníci. je možné meniť ulice, pridávať dopravné uzávierky, radary, hliadky a hlavne vodič má okamžitý prehľad o možnom zdržaní.

Nápad je to dobrý, realizácia tak isto. Akurát nevýhodou tejto služby je, že nemá nastavenia pre kamión. Takže prípadné prepočty trás pri zdržaní nemusia byť pre vodiča kamiónu prínosom.

Ďalšou nevýhodou tejto social GPS WAZE je, že vyžaduje prístup k internetu, a teda s tým vznikajú aj poplatky, čo pre vodiča v zahraničí nebude lacná záležitosť. (Pokiaľ nevlastní kartu operátora v danom štáte).

Službu LIVE začnem testovať pravdepodobne čoskoro aj s novou truk navi TOMTOM 5150. Je to platená služba. A podelím sa s vami o skúsenosti.

Osobne preferujem TMC.  Hlavne z dôvodu, že je pripojená k truck navigácii a prepočty sa týkajú parametrov vozidla.
Ale WAZE vám môže na území Slovenska poskytnúť chýbajúce informácie. Či už o zdržaní, zápche, uzávierke, radare, hliadke, alebo nehode...
Pre tých, ktorý už takýto systém používajú, nič nové. A pre tých, ktorí sa o WAZE dozvedeli z tohto   článku - berte to ako malý informačný darček k vianočným sviatkom.

Ak boli pre vás tieto informácie prínosom, kliknite na ikonu odporučiť. Ďakujem

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?