Moment, keď môže byť aj status nebezpečný

Autor: Rastislav Čurma | 1.6.2013 o 15:25 | (upravené 1.6.2013 o 16:26) Karma článku: 7,89 | Prečítané:  1910x

Neviem kto písal status na facebookovej skupine SME, ale očividne si neuvedomuje dôležitosť svojej funkcie administrátora. Status sa týkal "senzačného" videa z Ruska, na ktorom mladík  prekráčal po kapote auta stojaceho čiastočne na prechode pre chodcov. Admin stránky by si ale mal dať pozor na svoju funkciu "mienkotvorcu".




Najprv k videu:

Nechcem polemizovať nad tým, na koho strane bola pravda. Auto zasahovalo do prechodu čiastočne. Možno sa dalo cúvnuť. Možno nie. Mladík, ktorý si to "prekráčal" po kapote tiež nebol z tých tolerantnejších. To auto sa úplne v pohode dalo obísť.  Kráčal po zlej strane prechodu. Miesta bolo dosť. Bola to jeho frustrácia, alebo jednoducho deň blbec....

video:



jeden z komentárov k spomínanému statusu bol odkaz na video, kde chodec skončí pod kolesami kamiónu.

video: POZOR!!! Len pre silné žalúdky.



Diskusií k   prednosti pre chodcov, k zákonom a ich dodržiavanu sa viedlo a bude viesť dosť.
A jediná cesta je cesta zdravého rozumu a KONSENZU oboch zúčastnených strán. Zdravý rozum musí zvíťaziť. A jednoducho a držiac sa prírodných zákonov 80 kg mäsa, kostí, tuku a svalov nemá pri niekoľkých stovkách kíl (alebo ton) železa šancu.

Vodič z druhého videa (kamión) jednoducho nemal šancu. Chodec sa priblížil ku kamiónu sprava zozadu (vtedy je šanca zaregistrovať ho v zrkadle nad dverami spolujadzca - niekoľko milisekúnd), aj keď v tejto situácii bol uhol asi príliš veľký na to, aby vodič toho chodca v zrkadle zaregistroval. Následne ho vodič ešte mohol zaregistrovať v zrkadle na  prednej slnečnej clone.  Mohol, ale aj nemusel. V tejto situácii kontroloval či mu neprichádzajú ďalší chodci a za tú krátku chvíľku ho jednoducho tak isto nemusel zaregistrovať. Nebudem rozoberať keby a keby... Stať sa to môže komukoľvek a ako vodič kamiónu ktorý prežil za 20r niekoľko takýchto situácií (vždy bez incidentu, ale len vďaka mojej duchaprítomnosti) dokážem pochopiť vodiča kamiónu a nedávať mu to za vinu. (Ako dopadlo jeho stíhanie- to už je vec iná.)

Chcem ale apelovať najprv na chodcov. Dodržiavajte tri základné pravidlá pri prechádzaní prechodu pre chodcov, na ktorom čaká kamión.
1. AK VIDÍTE VY  OČI VODIČA, JE ŠANCA, ŽE VIDÍ AJ ON VÁS.
2.TO ALE NEZNAMENÁ, ŽE VÁS NAOZAJ AJ ZAREGISTROVAL.
3. PRECHOD PRECHÁDZAJTE V ČO NAJVAČŠEJ MOŽNEJ VZDIALENOSTI OD KAMIÓNU.


Na štandardne vybavenom kamióne je umiestnených minimálne 6 zrkadiel. To ale neznamená, že neexistujú mŕtve uhly a zóny, že sú tie zrkadlá čisté, a že vás v nich vodič naozaj zaregistroval.
Pri dodržiavaní vyššie spomínaných pravidiel si zachováte svoj život, prípadne zranenie a vodič nebude musieť byť stíhaní za vaše ublíženie na zdraví, prípadne usmrtenie.

zrkadlá na ťahači Scania



Videí z Ruska je na nete habadej. Je to dané veľkosťou a ľudnatosťou ruského národa. Len v Moskve žije 2x viac obyvateľov, ako na celom Slovensku. A že sa používajú vo veľkom dash board kamery v autách? Aj vodiči sa takto môžu chrániť.

Autorovi statusu na facebooku:
Pane, zamyslite sa nad sebou. Status s názvom TAKTO SA TO ROBÍ navádza k tomu, aby to ľudia takto naozaj robili. A ste administrátorom stránky denníka, ktorý o sebe tvrdí že je mienkotvorný.

TAKTO SA TO NEROBÍ DRAHÝ PANE!!!

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?