Vládny sex

Autor: Rastislav Čurma | 17.1.2014 o 17:18 | (upravené 17.1.2014 o 17:24) Karma článku: 11,34 | Prečítané:  1229x

Osobná zodpovednosť, česť, pravda a charakter sú už naozaj vzácnosťou. Tých zopár ľudí, ktorí  v tieto hodnoty ešte veria, pomaly vymiera.  Alebo sa nájde nejaký právnik, ktorý im vysvetlí, prečo v tieto hodnoty nemá zmysel veriť.  V segmente osobnej dopravy to teda momentálne určite platí. V týchto dňoch je to totiž grupensex s poctivými dopravcami SR.  Je až komické sledovať nášho premiéra, ako zdôvodňuje zavedenie daňových licencií. Uvedie dôvody, za ktoré ho rozumný človek pošle tam, kam nechodí slnko. A karavána ide ďalej. V najhoršom prípade, a aj pri rozumnej argumentácii, sa na to zabudne.  Hlavne, že nikto nenesie zodpovednosť.

Aj preto, že sme ekonomickým tigrom Európy ( rozumej sarkasticky), desiatky tisíc ľudí cestujú za prácou do zahraničia. Doteraz to nebol problém. Janko Hraško z Hornej Dolnej si otvoril živnosť s názvom Osobná doprava a prepravoval takýchto cestujúcich. Za akých podmienok, to už je vedľajšie. Dobrí ľudia zo zákonodárneho zboru SR ale 1.3. 2012 schválili zákon. Konkrétne zákon č.56/2012, ktorý sprísňuje pravidlá takejto dopravy a zavádza do segmentu pravidlá. Hlavne z dôvodu kvalifikácie dopravcu. Ďalším bonusom mal byť "lepší výber daní".  Toľko teória.

Zákon č.56/2012 je v platnosti od 1.1.2014. Teda od 1.1.2014 je osobná preprava automobilmi s obsaditeľnosťou do 9 miest TAXISLUŽBOU. Teda dopravca má svoje povinnosti. Cestujúci má svoje práva. Len prax je trochu iná.

Dopravcovi, ktorý v prechodnom období medzi schválením zákona 1.3.2012 a 1.1.2014 podstúpil tortúru so schválením koncesie na výkon taxislužby, sa štát rehoce priamo do tváre. Ako?
Tí dopravcovia, ktorý prešli na taxislužbu v spomínanom období, si totiž museli dať námahu napríklad na obnovenie vozového praku. Totiž až do 30.11.2013 platilo ustanovenie, že automobil  vyhovujúci koncesii nesmie byť starší ako 5r a nesmie mať najazdených viac ako 150 000km. Tak si tí zodpovední dopravcovia pokúpili nové autá, uzavreli lízingové zmluvy. V novele zákona s platnosťou 30.11.2013 sa ale podmienka na vek automobilu upravila na 8r a kilometrové obmedzenie zmizlo úplne. (Že vám to pripomína čipovanie domácich miláčikov???)

Aj to by som ako dopravca, poctivo spĺňajúci všetky podmienky dokázal prehĺtnúť. Prečo teda mám pocit ako štetka, ktorú zneužili a nezaplatili?

Zákon je v platnosti 2 týždne. Posledné dva týždne jednoducho každý, kto nemá koncesiu na taxislužbu, NEMÁ VYKONÁVAŤ OSOBNÚ PREPRAVU. A aká je realita? Žiadna zmena!!!

Nelegálni dopravcovia bez koncesie veselo jazdia ďalej. Dokonca nemajú problém na svojich internetových stránkach zverejňovať, že sú vypredaní. A  nastupuje vládna trtkačka.

Asi som príliš odvážny, a sledujem veľa kriminálok, ak by som čakal, že sa Ministerstvo vnútra rozkýve k akcii. Že jednoducho prostredníctvom Okresných úradov dopravy začne aj konať a trestať týchto nelegálnych dopravcov. Že sa do toho obuje Daňové riaditeľstvo SR a dá si tú námahu na minimalizáciu daňových únikov, o ktorých básni pán premiér. (Alebo majú na DRSR nášho pána premiéra v trubke). Žeby NAKA? Tí asi nie.. riešia terorizmus.  A tak vláda SR sexuje s tými zopár poctivými... Bez prezervatívu.

Verím, že vláda SR za toto nenesie žiadnu zodpovednosť, lebo tá nezodpovedá za nič.
Verím, že p. Kaliňák, ako šéf rezortu, by našiel aspoň 3 dôvody, prečo MVSR nemôže konať a nerobí NIČ. Verím, že aj hovorkyňa (hovorca) DRSR by vydala vyhlásenie, prečo nemôžu robiť to, na čo sú zriadený a za čo berú plat. Úradníci na obvodných úradoch dopravy, tých ani nemá zmysel spomínať. To sú tí, na ktorých tento exkrement padne, ak by to náhodou niekoho začalo zaujímať.

Medzitým, takmer každé ráno  sa na benzínke na Zlatých pieskoch stretne cca 30-50 Octávií jedného dopravcu/nedopravcu. Vodiči bez koncesií si menia papiere, menia si nezdanené čierne peniaze, opatrovateľky presadajú z auta do auta....
Firma, ktorej majiteľ je offshore spoločnosť so sídlom na Seychelských ostrovoch (dúfam že je to gramaticky správne) veselo jazdí do Holandska a Anglicka. Bez koncesie, s preťaženým autom a bez charakteru....
Ďalším dopravcom veselo bežia stránky a oznamy oznamujúce prepravu Bratislava -Mníchov za 35 Euro.... (toto pri  legálnej firme jednoducho  ekonomicky vychádzať nemôže)...

V civilizovanej spoločnosti by za tento stav by niekto určite niesol zodpovednosť.  Padlo by zopár hláv. Na Slovensku? Zavedieme daňové licencie.  A (slušne napísané) VYSEXUJEME S TÝMI POCTIVÝMI. 

Milá vláda SR. Vaše dominantné postavenie vám určuje aj absolútnu zodpovednosť za dianie v štáte pod vašim vedením.  Ja viem, že je príjemnejšie nakupovať náklaďáky od firmy, ktorá zhodou okolností pred niekoľkými mesiacmi výhodne kúpila automobilku Tatra. Z toho kvapne hneď. Alebo je to poďakovanie sponzorom.  Momentálne ale, aspoň čo sa týka mojej osoby ,hráte vabank. Hráte vabank zo zvyškami slušnosti, cti a charakteru, ktorý mi ešte zostal.  Aj keď, myslím si, že ak by ktokoľvek vo vláde SR mal v sebe hodnoty ako česť, slušnosť a charakter, tak by už dávno odstúpil zo svojej funkcie.   

Na záver sa chcem takto verejne poďakovať jednému nemenovanému pracovníkovi konkrétneho ministerstva, (nie MVSR), ktorý sa v danej veci snaží o zmenu. Zatiaľ ešte má moju dôveru.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?