Komu zverujeme svoj život

Autor: Rastislav Čurma | 19.1.2015 o 12:21 | (upravené 19.1.2015 o 12:55) Karma článku: 11,29 | Prečítané:  9349x

Stalo sa 15.1. 2015. Nehoda, akých ja na našich cestách denne X.  Prečo je táto iná? Pretože to bola preprava na komerčnom základe. Opatrovateľky, cestujúce za prácou, aby uživili svoje rodiny, si objednali prepravnú službu. Jednu z mnohých. Firma etablovaná a dlhodobo pôsobiaca na Slovensku. V čom je teda rozdiel?

V charaktere, cti a morálke.
Firma, vystupujúca ako dopravca.  Koľko takých je.. Stačí vám na to webová stránka, kde môžete napísať čokoľvek.
Pôsobíme x rokov...
Jazdíme až na kraj sveta...
Firmy jazdiace denne a prepravujúce tisíce osôb týždenne.

Od 1.1.2014 je prevádzkovanie osobnej dopravy autami do 9 miest taxislužbou. Firma musí spĺňať konkrétne podmienky. Podmienky pre firmu, požiadavky na vodiča, požiadavky na auto...
Nehody sa stávajú.  Tí zodpovední dopravcovia si plnia všetko tak ako majú. A v prípade takejto nemilej udalosti sú chránení. Chránení zákonom, chránení poisťovňou. V prípade nemilej udalosti, existuje človek, ktorý koordinuje ďalší postup.  Komunikuje s poškodenými, ich rodinami, zabezpečuje všetky náležitosti. Pokračovanie dopravy, ošetrenie, ospravedlnenie, ďalšiu starostlivosť.

V čom bola táto nehoda iná?
Dopravu zabezpečoval dispečing. Dispečing, ktorí sa za dopravcu len vydáva. Nedisponuje koncesiou na dopravu. A ani väčšina áut jazdiacich pod týmto dispečingom. (auto, ktoré malo nehodu, platnú koncesiu paradoxne malo- aspoň pokiaľ mám správne informácie)
Opatrovateľky si ale dopravu objednávali v dispečingu. Podľa môjho zdravého rozumu, je teda práve DISPEČING zodpovedný a má s dotyčnými opatrovateľkami zmluvný vzťah. (Auto, je len vykonávateľ  prepravy a má zmluvný vzťah s dispečingom)
A dispečing NIČ. Žiadna komunikácia so ženami v nemocnici. Žiadne ospravedlnenie.  A teoreticky ani žiadna zodpovednosť. Slová ako charakter, česť, morálka sú PREČ.
Budú sa hľadať právne kľučky, diery v zákone a spôsob ako sa tomuto vyhnúť.
A takémuto dispečingu svoje zdravie, život a osud svojej rodiny zverí do rúk NIEKOĽKO TISÍC ĽUDÍ TÝŽDENNE!!!

Táto nehoda sa ma osobne netýka. Nepoznám cestujúce.  Ak by to boli členovia mojej rodiny, zúril by som na všetky strany a volal po spravodlivosti. Viniť opatrovateľky za voľbu dopravcu? Ani to by nešlo. Oklame ich ako dispečing, tak prípadne vodič. Nemôžu sa predsa vyznať v spleti zákonov a právnych kľučiek. A konajú možno v dobrej viere.  Možno si vybrali dopravcu podľa ceny, a kašlali na dôsledky. V určitého uhlu pohľadu majú na súčasnom stave svoj diel zodpovednosti, pretože diskusíí o tejto firme je habadej.

Dve ženy v ťažkom stave v nemocnici. A dispečing zaujímalo len jediné. ČI CESTUJÚ ĎALEJ!!!

Táto nehoda ale nebola len o ich zodpovednosti. Aj o zodpovednosti štátu. orgánov na to určených.  Zákon č 56/2012 Z.z. je uzákonený dňom 1.3.2012!
Od 1.1.2014 je prevádzkovanie  osobnej dopravy autami do 9 miest taxislužbou.
Ako je možné, že štát a orgány na to určené umožňujú 13 mesiacov po vstupe zákona do platnosti fungovanie podvodných firiem? 
Ako je možné, že firmy inzerujú na svojich webových stránkach svoju činnosť bez potrebných dokumentov?
Ako je možné, že takéto firmy môžu podvádzať a klamať, skrývajúc sa na sociálnych sieťach?
 Čo robí Ministerstvo vnútra na ochranu svojich občanov?
Čo robí Ministerstvo vnútra na ochranu tých, ktorý sa správajú zodpovedne, čestne a morálne a plnia si všetky svoje povinnosti?
Čo robí Štátna obchodná inšpekcia?
Čo robí Inšpektorát práce?
Čo robí Finančná správa SR?
Čo robia Živnostenské úrady?
Odpoveď: ABSOLÚTNE NIČ.

Asi najčistejšie je v tomto Ministerstvo dopravy, ktoré sprístupnilo stránku www.infotaxi.sk, kde je možné skontrolovať si, komu zverujeme do rúk svoj osud. Ale je to málo. Legálni dopravcovia sú kontrolovaní, (ak nie buzerovaní) kontrolnými orgánmi a proti ŠMEJDOM sa nerobí absolútne nič.
Ak chcete nahlásiť nelegálneho dopravcu, stretnete sa len s posúvaním a prekladaním niekam inam.
A páni čierny dopravcovia sú na koni... Sú NEPOLAPITEĽNÍ.

Až kým sa nestane takáto nemilá vec a niekto na to nedoplatí.

Neviem, ako táto záležitosť skončí.  V mojich očiach dopravcu (a pri zdravom rozume) má voči zraneným zodpovednosť ten, kto sa vydáva za dispečing. Ten kto zavádza v tom, že je dopravca. Ten kto prijal objednávku na prepravu.  Možno sa dotyčná firma zachová zodpovedne. Možno nie.

Možno štát zakročí voči šmejdom. Aj z pocitu zodpovednosti. Aj preto, že momentálne je z toho jeden veľký Augiášov chliev.

Chcem ale apelovať na jedno. Na vás cestujúcich a zákazníkov.  Naozaj starostlivo si vyberajte toho, komu zverujete svoj život.

Nehody sa stávajú.  Ale až pri nich sa ukáže, kto k svojmu zákazníkovi pristupuje s úctou, dôstojnosťou, rešpektom a morálkou. Že sa o nich postará. Že koordinuje ďalší postup, komunikuje s poškodenými a ich rodinami, postará sa o všetky náležitosti.  A že sa ospravedlní!.
Možno nemalou náplasťou je aj finančné odškodnenie v prípade trvalej ujmy alebo smrti. (aj keď to nenahradí nikoho blízkeho).
Pretože výkon tohto povolania je predovšetkým o zodpovednosti.  Svoje zdravie, svoj život a neraz aj osud nám do rúk zverujú otcovia, mamy, synovia a dcéry. Niekedy jediní živitelia rodín, kde výpadok ich príjmu môže znamenať kolaps takejto rodiny.  Nič cennejšie ako  rodinu, zdravie a svoj život nemáme.

 
 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?