reklama

Ako som sedlal víťaza, alebo poď ho trošku na inú tému.

Tak už to prišlo aj na mňa. V stredu 4.02. mi povedali, že mám výpoveď. V utorok som síce už prácu mal, ale aj tak ma to zobralo, lebo to bolo asi prvý krát, čo som výpoveď dostal. Stále som ju dával ja a teraz.... Ale nie o tomto som chcel. Nezmenilo sa prakticky nič. Stále kontajnerová práca, tie isté peniaze, sľúbené max 2 noci v týždni v aute akurát.... DAF.  Len pre info, posledné 2 roky som strávil v kabíne od Volvo, a predtým asi 4- 5 som sedlal Scaniu. A predtým Iveco, MAN, Magnum... a aj DAF ale len chvíľku a model 95.(myslím).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
ostrekovač sa s rukou na volante ovládať nedá
ostrekovač sa s rukou na volante ovládať nedá (zdroj: ja)

Ale čo, čakal ma víťaz ankety TRUCK OF THE YEAR 2007. No zbohom. Je pravda, že som trošku zaujatý a zaťažený na Scaniu. Dokážem ešte akceptovať Volvo. Ale aj moja tolerantnosť má svoje medze. A u Daf-a skončila. Buď to je to o nejakom tom kolotoči, že túto cenu dostávajú pravidelne značky podľa toho, kto príde s novým modelom. Alebo novinári, ktorí to bodujú nemajú o tejto práci absolútne šajnu. Vedia si síce zajazdiť po okruhu, ale to budú asi ta všetky znalosti, ktoré k hodnoteniu ovládajú. Bez urážky páni. Ináč kompletná história tejto ceny je na http://en.wikipedia.org/wiki/International_Truck_of_the_Year.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre presnosť sedlám ťahač DAF XF 105 v kabíne SPACE KAB a „úžasným" 410 koňovým motorom.

Blížím sa ku kabíne a zopínam ruky. Z vonku a bez bočných spoilerov to vyzerá ako niečo medzi kamiónom, kombajnom a snehovou frézou. Kabína vyzerá, že je nahnutá dozadu a tým pádom prekvapuje, že po nastúpení mám pocit, že je nahnutá dopredu. Záhada od daf-u. Nesadal som do najčistejšieho interiéru, ale to je o inom. Strkám klúč do spínačky a ozve sa pískanie, ktoré neviem identifikovať. Á, mám. Nemám vzduch. Teda nemám vzduch a preto to píska. Tak preletím pohľadom kabínu, zasuniem kartu tachografu, a poď ho do pneuservisu prezuť zadnú nápravu. K tomu snáď len to, že nádrž je na ľavej strane a len jedna. Plná. Takže v pneuservise je ďalší problém. Keď mi ťahač zdvihnú prídu na to, že sa zdvihla len pravá strana. Ľavú ťahá plná nádrž k zemi. Tak kým mi menia pravú stranu,ja si ukladám veci. Na zasmiatie bolo to, že keď som zakladal veci do skriniek na ľavej strane, prišiel za mnou mechanik, a prikázal mi, nech tam zostanem. Že keď sedím na pravej sedačke, tak sa ľavá strana zdvihne a oni budú vedieť vymeniť pneu. Stalo sa. Toľko k pneuservisu. Ešte mi manželka donesie pohár s horúcou kávou a môžeme ísť. Až na to, že si tu šálku nemám kde uložiť. Jediný držiak na pohár od kávy je na viečku chladničky, ktorá ale tým pádom musí ostať vo vysunutej polohe. A nechcite vedieť aké zvuky to na ceste vydáva. Nehovoriac o tom, že ak je na dvierkach pohár a prístup do chladničky je len zhora, tak má vodič na výber len to, alebo to. Kávu s nanukom si nedá. A ak by niekto s Daf-om začínal, tak odporúčam zatváraciu šálku. Mám aj ja, ale bez poučenia som nechal jazýček na šálke v polohe otvorené a pri prvej diere bola od kávy chladnička, sedačka, aj ja. Chladnička a pohoda pri jazde: 40 bodov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odchádzam s prázdnym 20-tkovým kontajnerom do Pisy na nakládku. Predo mnou asi 1300 km na prázdno, tak to beriem ako celkom pohodu. Do momentu keď vojdem na diaľnicu. Je to automat a prekvapuje ma pomalý reakčný čas prevodovky. Riešim tak, že radím sekvenčne, páčkou na volante. Po zaradení posledného stupňa hľadám aspoň ešte dva ďalšie, ale darmo. Tak sa nejako upokojím, že toto bude na dlhšie, a poď ho smer Brussel. Na to, že je po zime a „pás pre slony" je v adekvátnom stave, začínam ľutovať svoj laptop a to čo sa s ním na palubovke deje. Predná náprava: z možných 100 bodov dávam asi 35. Bruselskú zápchu prejdem v pohode. A pohoda zostane po prvé stúpanie pri Nemur-e. tiahly kopec a celkom prudké stúpanie. A tá hajtra si v režime automat radí!!!!! Rýchlosť padne až na 75. S prázdnym kontajerom!!! Úžas a zároveň je to posledný kopec ktorý jazdím v automate. Výkon motora: 40b.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo Francúzku ma zase „prekvapí" výkon ostrekovačov. Jednak mi ovládanie na ostrekovač pripomína niečo, čo som poslednýkrát videl asi v OLCITE CLUB 11 R, a jednak má čerpadielko výkon asi ako ručná pumpička na Škode 100. Takže to po prvé vyžaduje dať ruku z volantu dole, a chce to aj svoju silu.

Spím na hranici F/CH St. Louis. A jediná vec za ktorú môžem dať Daf-u 100 bodov je lôžko, ktoré nemá asi konkurenciu. Teda zatiaľ si nespomínam na to, aby nejaká iná značka mala tak pohodlný matrac. Ráno sa zobudím a zistím, že nech pátram koľko chcem, nedozviem sa stav batérií. Túto funkciu má už teraz asi každý. Len nie Daf. Ono je to nepríjemné hlavne pri dlhšom státí. Vlastne vodič nemá info, kedy potrebuje „pretočiť" nech sa batérie dobijú. A nakoľko už je takmer v každej kabíne laptop alebo iný náročný spotrebič, beží nezávislé kúrenie atď, je to pre mňa dosť dôležitá informácia. Palubný počítač a jeho ovládanie: 30b.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý deň ráno nakladám v Pise. Taliani naládujú 18,7 t a poď ho smer prístav Antverpy. Ak bude šťastie prejdem ešte aj Švajčiarsko. Dogana (colnica) ma zdržala ďalšie dve hodiny, a tak pred 18 tou prichádzam na hranicu Como do švajčiarska. Papiere a malá pauza. Počas nej si pozriem v tachografe koľko mi trvala cesta cez švajc do Pisy a prídem na to, že to bolo 3.30 čistej jazdy. S hladkým prejdením Gothard-u. (tunel sa záchytným parkoviskom). Tak o 18:45 vyrážam s tým, že to do 22.00 ( čas zákazu jazdy pre 7,5t vo Švačiarsku) stíham na St. Louis. Nepodarilo sa. Zo 410 koní je 50 na dovolenke, 30 štrajkuje a 100 pobehuje bludne po motore. Ostatné robia čo môžu, a aj keď to vyzerá, že sa motor snaží vypľut dušu, aj tak mám pocit ako v Líze na Branisku. Ale to aj chybou môjho šéfa a jeho výberu výkonu motora. Spím vo Švajčiarsku na poslednej benzínke pred hranicou. Ráno na hranicu, papiere, a večer ešte prehodiť „šasy" (podvozok), nahodiť kontajner na pondelok a hurá k manželke.

Cez víkend upratané a teraz píšem tento blog. Skamarátime sa (s hajtrou), len to chvíľku potrvá. A šéfovi to tiež dôjde, keď mu poviem, že pri 2600 km a polovičke z toho prázdnych bol priemer spotreby 36,4. Ono to zožralo všetko. Aj zvodidlá pri ceste.

A na obhajobu Daf-u? nedá mi a nemôžem obhajovať. Že vraj 460 koní je OK ale po 350000 km to chce nové turbo. Kabína ujde, až na ten držiak na kávu a „kompjúter" o ničom. Z menu sa nič nedozviem a ovládanie pod volantom. A to už nehovorím o tom, že už dvojročným slonom kvitne predný nárazník.

Neviem, akého slona hodnotila jury pri Truck of The Year. Ale určite nadopovanú mršinu, aspoň 510 HP a v plnej výbave. Ja osobne, by som mu ten titul nedal. A ešte som tak trochu zvedavý, ako to zareaguje pri naloženom frigo kontajnery a celkovej váhe 44t. (povené maximum v Belgicku). Dám vedieť.

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu