reklama

Slonia bezpečnosť.

Stalo sa pred x rokmi...Čo nechcel čert, ani zdravý rozum, bol som nútený stráviť nočný odpočinok na diaľničnom parkovisku pri Brescii (I). Vychýrené parkovisko. Vychýrené tým, že sa tam kradne. Tovar.Ráno potvrdené. V tom čase som jazdil súpravu. Auto plus vlek. Auto bolo naložené (svetre pre taliansku firmu). Vlek bol prázdny. Tak som otvoril zadné dvere, aby bolo vidieť že naozaj prázdny je. Dodržiavajúc pravidlá o maximálnej dennej jazde som odstavil na parkovisku a dúfal že sa to skončí dobre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ráno na aute plachta prerezaná a zopár kartónov otvorených. Vlek na počudovanie dorezaný tiež. Vedľa mňa maďarský kolega. Vedľa neho Slovinec. Všetci rovnako. Kontaktoval som firmu. Odpoveď? Potrebuješ zápis o krádeži. Slovinec mal naloženú nejakú konštrukciu. Na plachtu sa vykašľal, kopol do mašiny a poď ho. S Maďarom sme si počkali (trápnu hodinku a pol) na príjazd polície a začalo divadlo. Žiadne fotky, žiadne otlačky, žiadne C.S.I. Spísanie základných údajov na zdrap papiera. A otázka.
- Čo vám chýba?
- Svetre. Aspoň myslím. Nemôžem to skontrolovať. Je to ručne naložené až po strechu.
- Bez toho, aby ste mi povedali koľko, vám zápis nedám.
- Prepáčte, ale nie je možné to skontrolovať. Počet svetrov je napísaný na kartóne. Je to založené a nie je možné to vytiahnuť. Ak chcete urobiť fyzickú kontrolu, vykladám 60km odtiaľto. Môžete kontaktovať svojich kolegov, aby tam prišli a fyzicky to overili...
- Bez toho..... nedám.

A stále dookola. Nepomohli ani telefonáty od príjemcu. Hodina hádania a nakoniec som okopíroval Slovinca. Kopol do mašiny a poď ho. Maďarovi nechýbalo nič. Mal naložený TV Samsung, ale balenie bolo príliš veľké, aby sa dalo nenápadne preniesť po parkovisku. Chcel zápis o poškodení plachty, pretože v prípade dažďa by mu poškodilo tovar. Zápis nedostal. Keďže bol neodbytný, tak dostal pokutu. Za nedodržiavanie pravidiel o max dobe jazdy a min dobe odpočinku. Zápis o poškodení nedostal. SKUTOK SA NESTAL!!!

Moja celková škoda? 7 chýbajúcich svetrov. Škoda väčšia na dorezanej plachte, ako na chýbajúcom tovare. Policajti si splnili svoje. Jeden odišiel s nervami a bez zápisu. Druhý dokonca dostal pokutu. Bez zápisu poškodení kamiónu. SKUTOK SA NESTAL!!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekoľko rokov po tom. Zase nepustili pravidlá a musel som zastať. Pri Norimberku. Ráno? Ja a jeden Český kolega sme mali odomknuté nádrže. (nie vylomené, ale pekne odomknuté a zámky na nádržiach). Chýbajúcich cca 200 l nafty. Aj kolegovi. 200 preto, že toľko vošlo do suda. Sud odo mňa, sud od kolegu. Kolega zostal, čakajúc na políciu. Ja som to oznámil firme a poučený z Talianska (aj firma poučená z Nemecka) som kopol do mašiny.... S kolegom som sa náhodou stretol neskôr. Dopadol, ako Maďar v Taliansku. SKUTOK SA NESTAL!!!

2 roky dozadu som nedošiel na noc domov. Pravidlá. Parkovisko na diaľnici pri LIEGE. Zastal som vedľa kolegu z firmy OK Trans s nákladom pneumatík. Nenašiel parkovisko, ktoré mu určila firma. Ja prázdny. Otvorené dvere vzadu, aby to bolo vidieť aj z Brusselu. Ráno ja len dorezaná plachta. Kolega? Vyložený tandemový príves. Profesionálne. Na podlahe mal biely papier a nebol na ňom ani odtlačok topánky. (Asi stúpali po pneumatikách) . Škoda? cca 50 kubíkov!!! pneumatík. (Neviem počet.) Vychádzam z objemu prívesu. TENTO SKUTOK SA UŽ STAL. Teda bol o ňom zápis.

Záležitosť stará niekoľko týždňov. Kolega s nákladom TV od Samsungu zastal na víkend na parkovisku (AUTOHOF EIFELTOR), ktoré mu určila špedícia odosielajúca tovar. Určené a overené. V nedeľu ráno 7 paliet televízorov fuč. Od policajtov sa dozvedel že týždeň pred tým tiež... A tiež cez tú istú špedíciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Atraktívnosť stúpa. PHM je na úrovni, pri ktorej sa kradnúť oplatí. Slony vybavené nádržami nezriedka na 1500 l sú ľahkým terčom. A hlavne ak vodiča nepustia pravidlá a na bezpečné parkovisko nedôjde. Nejde len o krádeže PHM. Krádeže nafty. Uspávanie vodičov a vykrádanie kabín....

Je veľa prípadov, kedy policajti prídu a odmietajú urobiť zápis o krádeži. (Zvyšuje to štatistiky o neobjasnených prípadoch). A nie vždy sa podarí dôjsť na bezpečné parkovisko. Nehovoriac o fakte, že nie každé je bezpečné.

Ďalším faktorom je to, že firmy odmietajú zvyšovať náklady na prepravu cenou za parkovisko. (Je oveľa ľahšie stiahnuť vodičovi za prerezanú plachtu). A vodiči zo svojich almužien odmietajú platiť za parkovisko. Alebo jednoducho na bezpečné parkovisko nemôžu dôjsť. Tak riskujú. Niekedy aj vlastný život. Nie sú výnimočné prípady, ak vodiča plynom uspia. Vykradnú kabínu.... Nepomôžu zablokované dvere (finty vodičov). Ono totižto, ak vás plynom uspia, následne vylomia dvere a vykrádajú vás, tak vám paradoxne zachraňujú život.
Otvorením dverí sa totiž plyn vyvetrá.

Rozdielom je aj parkovisko platené a strážené.
Tých strážených je v EU ako maku. V pomere k ostatným. A cena za takéto parkovisko nie je malá. Platených je dosť. (napr označené AUTOHOF v D...) Ale tie strážené nie sú!

V Anglicku slon platí aj parkovanie na diaľnici (Čerpacia stanica). A firmy to akceptujú, pretože musia. Ale v Nemecku státie na AUTOHOF-e preplatí vodičovi len máloktorá firma. Hlavným dôvodom je fakt, že pri cene parkovného napr 5Eur súčasťou potvrdenia o zaplatení je aj poukážka (Gutschein) na jedlo v tej istej cene. Chápem aj firmy. Je nelogické niečo takéto preplácať, ak platím vodičovi diétu a ešte aj toto. Nechápem vodičov, ktorí nezastavia na takomto parkovisku a nejdú sa najesť.... A je to bezpečnejšie ako na diaľnici.

Ale nie o tomto som chcel.
Keď som sadal za volant slona, jedno z hlavných pravidiel, ktoré som sa naučil, bolo toto.
Na jedlo zastavuj tam, kde je veľa kamiónov. Kamioňáci chcú lacné a dobré jedlo.

Preto chcem touto cestou vyzvať samosprávy na Slovensku:
Vyhraďte si v každom meste zónu na bezpečné parkovanie kamiónov. Verím, že v každom meste sa nájde miesto na zriadenie parkoviska. Stačí aj šotolina. Nemusí byť asfalt . Blízkosť reštaurácie je výhodou. Ak nie je nič blízko, verím, že tam niekto nejaký ten bufet urobí. V rámci VPP sa určite dá zabezpečiť stráženie takéhoto priestoru. Aj našimi "spoluobčanmi". Netreba oplotenie. Stačí, ak sa tam pohybuje osoba poverená strážením. Toalety a sprcha sú veľmi vítané. Wifi pripojenie tiež. Cena za takéto parkovisko na úrovni cca 3 - 5 Eur vo forme poukážok do reštaurácie (bufetu), bude určite vodičmi slonov akceptovaná, ako cena za pokojný spánok. A toto "parkovné" čiastočne refunduje náklady na údržbu, stráženie a odmenu VPP pracovníkovi. To isté odporúčanie na zabezpečenie stráženia slonov, môžu urobiť aj existujúce motoresty a čerpacie stanice.
Možno moje doporučenie má nejaké tie nedostatky, ale kde je vôľa, tam je cesta.

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu