Veľké porovnanie značiek

Autor: Rastislav Čurma | 12.1.2018 o 15:56 | Karma článku: 10,39 | Prečítané:  9504x

Tak môžem zodpovedne ukončiť ďalší rok pôsobenia a dovoliť si zhodnotiť prístup značiek Ford, Mercedes Benz a Renault. Ďalší rok, kedy autá najazdili státisíce kilometrov. 

Ako bolo písané už v skorších blogoch, peripetie a takmer finančný kolaps spoločnosti zamestnávajúcej 15 ľudí, ktorý nám spôsobovala značka Ford svojím prístupom sa našťastie skončili.
Pri písaní blogov o Forde, som bol obviňovaný z očierňovania značky, z toho, že autá žiadnej značky by nevydržali našu prevádzku, ale aj z globálneho otepľovania a vzniku čiernej diery.

Fordy, tak ako som písal skoršie sú už predané. Takmer 70 000 eurovú stratu, budeme ako spoločnosť dohánať ešte roky. Čo je však zarážajúce, zo strany Fordu neprišlo jediné slovko ospravedlnenia, nieto ešte nejakého ich odškodnenia. A že k nemu malo dôjsť?. Malo. Nakoľko autá, ktoré nám predali, boli nepodarky. nedodržiavala sa záruka daná výrobcom a nefungovali ani asistenčné služby značky Ford.
Ako to viem?...  tak čítajte ďalej porovnanie.

Celkové hodnotenie:
Za prvý rok prevádzky odišli na 2 ks automobilov Ford transit kombi 3x motory. Pri nájazde cca 300 000km ročne. prvý motor 120 000km, druhý na 300 000km a tretí pri 450 000 km. Všetko prepálené piesty, teda niečo, čo ako zákazník pri dodržiavaní predpísaných servisných intervaloch nemám ako ovplyvniť. ďalšie problémy boli spomínané v iných článkoch
Za prvý rok prevádzky motory značky Mercedes Benz na autách Mercedes Vito fungujú bezchybne. Pri rovnakom nájazde 300 000 km ročne.
Za prvý rok prevádzky 3ks automobilov Renault Trafic, motory fungujú bezchybne. Pri nájazde cca 300 000 km ročne. Zatiaľ žiadne významnejšie problémy. 2x spojkový válec menený v záruke. A výmena jednej z hadíc k chladiacemu systému. Tak isto v záruke.
Podotýkam, že všetky automobily vykonávajú/li rovnaký druh práce pri rovnakom zaťažení.

Druhý rok prevádzky. 1 z Fordov stojí pre zamietnutú záruku motora a 1 ford stojí viac v servise, ako  je na ceste. Obe autá predané s nájazdom cca 500 000km.
Druhý rok prevádzky končia 2x Mercedes Vito s nájazdom cez 600 000km/auto. Motory sú pôvodné. Na 400 000 km odídu alternátory, ktoré značka MB vymení v záruke. Na 500 000 km odídu tlmiče jedného z mercedesov, ktoré značka MB vymení v záruke. Sem tam nejaký senzor dverí. A rozpadli sa stierače.. :D tak isto vymenené v záruke. (aj senzory dverí, aj stierače pritom značka mohla "ukryť" ako nadmerné opotrebenie spôsobené nadmerným používaním). Neurobí to, pretože je to Mercedes. Naozaj zatiaľ toto naj, čo momentálne je možné  vlastniť.
Druhý rok prevádzky Renaultov nás ešte len čaká.

Asistenčné služby:

Dva roky fordov nás stali rádovo desiatky tisíc za suplovanie asistenčných služieb značky Ford, ktoré nefungovali vôbec. Pri špecifickom segmente aut, asistencia nefungovala vôbec. Aspoň sekundárna asistencia.
Dva roky mercedesu si svojím spôsobom užívame. Aj keď ju využívame sporadicky. Asistencia značky funguje na maličké kozmetické chybičky- bezchybne.
Prvý rok asistencie značky Renault, využívané sporadicky. tak isto maličké kozmetické chybičky. Ale tak ako u značky Mercedes Benz, tak aj pri asistencii značky Renault je to dané aj tým, že sa jedná o špecifický segment automobilov (8 miest). Na rozdiel od značky Renault, značku Mercedes zaujíma aj feedback po asistencii. To pripisujem ale tomu, že Mercedes má vlastnú asistenčnú službu a Renault-u asistenciu zabezpečuje externá asistenčná firma.

Starostlivosť o zákazníka.
U značky Ford je to niečo neexistujúce a celá starostlivosť skončila po predaji automobilu. Starostlivosť dílera Szilcar Partner Košice, svojvoľným zamietnutím garancie, starostlivosť importéra značky Ford, zablokované moje číslo u garančného technika importéra, neodpovedanie mi na mailovú komunikáciu, či dokonca nazvanie mojej osoby chudákom, priamo riaditeľom importu značky Ford, hovorí za všetko. Jediný z celého zastúpenia značky na Slovensku sa situáciu snažil zachraňovať díler Carcomplex Michalovce.
Jediné slovíčko ospravedlnenia nepadlo.
U značky mercedes nie je o čom. Všetky problémy sa riešia na úrovni dílera.
U značky Renault sa na začiatku vyskytol problém. Neskoršie komplikácie, poprípade konzultácie riešené na úrovni dílera. 
 

Ako teda zhodnotiť prístup značiek a starostlivosť o klienta?.
U Fordu nie je o čom. Nie je čo hodnotiť a ak, tak len záporne. Možno sa teraz, po zmene vo vedení importéra značky, niečo aj zmení, ale obnovenie dôvery bude behom na veľmi dlhé trate.
Aj autá značky Mercedes najazdili za dva roky viac ako 600 000km/každé auto. rovnako ako Ford.
V MB je ale prístup k zákazníkovi diametrálne odlišný,.Prípadné komplikácie sa riešia promptne a zaujíma ich aj feedback zákazníka.
Aj autá značky Renault dali v prvom roku 300 000km /auto. Prípadné komplikácie rieši díler, vo výnimočných prípadoch import. 

Ak zhodnotím fungovanie firmy a fakt že sme ako firma najazdili za spomínané roky 3 100 000 dopravných kilometrov, dáva mi to právo písať toto hodnotenie.
Fordy (2ks) najazdili za dva roky niečo cez 900 000 km a prístup importéra, dílera, ale aj centrály v Kolíne nad Rýnom nás tamer zruinoval. Neprišlo k žiadnej satisfakcii, žiadnemu odškodneniu a ani dokonca k ospravedlneniu.
Mercedes Benz sa zatiaľ môže pýšiť čistým štítom. Autá (2 ks) najazdili takmer 1 300 000 km.
Užívali si plnú značkovú garanciu značky Mercerdes Benz 2 roky - bez limitu kilometrov a čaká nás tretí rok externej záruky v cene vozidla. 
Prekvapivo, prvých 300 000km/auto (900 000km) dali autá značky RenaultTrafic (3ks) bez významnejších komplikácií. Fungujú bezchybne. Nízky budget značkovej asistencie, sme vyriešili ako spoločnosť externým poistením.  Zatiaľ sa nepotýkame s výraznejšími problémami a veríme, že značka dodrží záruku danú výrobcom, 2 roky - bez limitu kilometrov.

K všetkým automobilom je pristupované rovnako a podľa podmienok výrobcu a sú servisované podľa podmienok nastavených výrobcom.

Ford Transit Kombi 2,2  140 HP (servisný interval 40 000km)
Mercedes Vito Tourer 2,2 160 HP (servisný interval 40 000km+ - auto si samo meria viskozitu a nastavuje servisný interval)
Renault Trafic Passenger 1,6 twin turbo 125 HP (servisný interval 40 000km)
Pre objektivitu ešte uvediem, že autá značky Mercerdes jazdia s prívesným vozíkom, teda motory majú vyššie zaťaženie.

Aj prístup značky Mercedes Benz, aj prístup značky Renault zatiaľ vnímame ako prístup značky ku klientovi. Dodržanie toho, k čomu sa zaviazali. Zároveň si obe značky vychutnávajú to, že ak niekto požaduje po automobiloch tento druh práce a zaťaženia, dopraje im všetko originálne, teda všetky autá sú plne servisované v autorizovaných servisoch. Vrátane spotrebného materiálu. Finančný efekt pociťujú teda aj priamo autorizované servisy.
Perličkou na záver je ale fakt, že servis značky Mercedes Benz je lacnejší. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SPIŠ KORZÁR

Pred povodňou v Starej Lesnej utekali dovolenkári aj miestni

Rekreanti skončili v škole, osadníci na úrade.

Píše Mikuláš Dzurinda

Únia sa musí zmeniť na federáciu (píše Mikuláš Dzurinda)

Aby Únia vzbudzovala nádej aj rešpekt.


Už ste čítali?