reklama

Kam sa podel rozum v Polícii ČR?

Po veľmi dlhom čase vyskočil nečakaný problém na jednom z našich áut. Každý robil to čo má. My ako firma a naši vodiči svoje. Asistenčná služba Europe Assistance tiež svoje. Len Polícia ČR tak trochu ani veľmi nie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

5:45 ráno ma skontaktovalo auto. Pri jazde po diaľnici D1, pred exitom Lhotka, im z ničoho nič zhasol motor. Stáva sa. Nevytýkam to ani značke, nakoľko autá využívame riadne. Je to problém tak sa starajme.
Moja prvá otázka vodičom bola: Koľko je vonku stupňov?. 
Odpoveď bola -14 (!)
Nakoľko auto sa pokazilo na diaľnici a v takomto prípade by mali všetci opustiť vozidlo a ísť do bezpečia, pri -14 to nie je také jednoduché.
Vodiči dostali inštrukcie, aby skontaktovali Políciu ČR, respektíve aby volali 112. A žiadali akútnu pomoc diaľničnej polície.
O 6:00 bol prípad nahlásený asistenčnej službe s presnou polohou vozidla (podľa monitoringu auta) a tá začala zabezpečovať odťah a náhradné auto.
Motor nebeží, kúrenie tiež, tak opäť kontakt s vodičmi.
Skontaktovali políciu a po nejakých tých výhradách im sľúbili pomoc.
 Policajné auto skutočne prišlo a odviezlo našich cestujúcich (4 osoby) na 14km vzdialenú benzínku 9 krížov.
Asistenčka sľúbila pristavenie odťahovky na cca 7:40. 
Chcel som už len jediné. Dostať do bezpečia vodičov.
A tu začali problémy. Vodiči opäť kontakt na políciu ČR s tým, že dostali zamietavú odpoveď. 
Tak som kontaktoval Políciu ČR (cca 7:00 +/-), konkrétne diaľničnú políciu s prosbou, že vonku je -14 vodiči mi v aute mŕznu. 
Dostalo sa mi odpovede, že nie sú taxislužba a že civilné osoby do policajného auta nesmú (?)
Po naliehaní, že sme predsa v 3 tisícročí a že aj oni majú vo svojom popise "pomáhať a chrániť" mi teda bolo sľúbené, že tam teda pošlú "šípku" (auto s displayom)
7:20. V aute už riadna kosa a šípka nikde. 
Opäť kontakt na políciu. A odpoveď skúsime to zistiť a zaurgovať.
Skrátim to.
7.40 som už volal priamo ŘSD a pokúsil sa u operátora zistiť, že kde ta s.urvená šípka je, nakoľko vodiči naozaj mŕznu. 
Šipka dorazila cca 7:55. +/-. Odťahova služba asi 10 min nato. 
Teda 2h sedeli dvaja vodiči priamo v aute v odstavnom pruhu diaľnice D1, počas rannej špičky bez kúrenia s poruchou na motore. 

Mám za sebou cca štvrťstoročie strávené na cestách EU. Od Omska až po Írsko. Od Valencie, respektíve Atén, až po Bornem vo Švédsku.
A kdekoľvek som videl, že na diaľnici bolo odstavené pokazené auto, za týmto autom (nie pred ním, ale za ním) stálo policajné auto a chránilo ho zapnutými majákmi.
Chránilo auto a chránilo aj ostatných účastníkov premávky, pretože im dávalo včas vedieť, že na ceste je prekážka. Výstražnými policajnými svetlami. A čakalo a bolo tam dovtedy, kým nedorazila "šípka".
U Polície ČR to ale neplatí.
Oni nie sú taxi,. Oni tam nie sú nato.
Pri správnom postupe mali všetci cestujúci vystúpiť okamžite a pobrať sa za zvodidlá.
Pri -14 by to bolo tak o hodine, aby mali omrzliny.
Nechcel som so službukonajúcim preberať fakt, že mohli robiť taxi na odvoz 4 cestujúcich na ČS, ale aby sa postarali ešte o dvoch vodičov, to už nemohli.
Kam sa ale podel zdravý rozum dnes ráno, to netuším. 

Nakoniec ale všetko dobre dopadlo. Asistenčka sa postarala. O odťah o náhradné auto a o všetko ostatné. 
Aj vodiči sa postarali. 
Cestujúci s cca 3h meškaním pokračovali v ceste.
Len, ak by sa stalo niečo vodičom, počas tých dvoch hodín, to by som službukonajúcemu policajtovi asi nikdy neodpustil.
Kde a kedy skončil zdravý rozum v Polícii ČR netuším.
Ale asi by si logo Pomáhať a Chrániť mali všetci naštudovať ešte raz a zamyslieť sa nad jeho významom.
koniec hlásenia
Denník dopravcu.
Cestný čas 20180301

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  138
  •  | 
  • Páči sa:  710x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu