Ako v Renaulte nefungujú kalkulačky

Autor: Rastislav Čurma | 1.10.2019 o 9:46 | Karma článku: 10,01 | Prečítané:  8754x

Svojho času som mal pocit, že si v značke Renault dokážu spočítať 1+1 a že si možno začnú vážiť zákazníka. Doteraz to tak aj ako tak fungovalo. Až prišiel prvý väčší problém a kalkulačky sa pokazili.  

Už som písal blog o tom, ako je to niekedy u importéra značky Renault "masturbačné".
Ako musím napísať 3 maily a zrazu niečo čo je pôvodne zamietnuté, zrazu zamietnuté nie je.

So značku Renault spolupracujeme 3 rok.
A bolo to ako tak rovnocenné. Do minulého roku.
Posledný rozumný čin bola určitá forma odškodnenia, za 4 mesiace trvajúci spackaný servis.

Až prišla súčasnosť.
Na jednom z aut nám skolaboval motor.
Auto 3 mesiace po záruke.
Záruka sa zamieta.

Mail na import o tom, že vieme na základe monitoringu vozidiel dokázať, že auto bolo viac ako  4 mesiace dlhodobo v servise.
Odpoveď: Záruka sa nepredĺžuje o dobu auta v servise.
 

Nakoľko servisnú sieť využívame nadštandartne s celým vozovým parkom, očakával som tak isto prémiový prístup. V rámci zachovania pravidla QUIT PRO QUO.

Nestalo sa.
Tak zopár výpočtov.
Od začiatku roku 2018 sme cez jediné zastúpenie značky v Michalovciach "prehnali" 120 000 euro.
Zhruba polovica bola za nákupy vozidiel.
V tejto sume ale nie sú prípadné poistné a škodové udalosti.
Dovolím si tvrdiť, že len na servisných prácach a materiáloch sme v tomto jedinom zastúpení nechali cca 80 000 euro. Za 18 mesiacov.
Viem ako "predražený" je servis u tejto značky. Akceptoval som to, nakoľko som si myslel, že ak ja im, tak aj oni mne. Neplatí.
ak ja im, tak áno, Ak oni mne, tak nič.
Respektíve áno.. Ponúkli mi nový motor za 7000 euro.. Po zľave .
 

Dal som si tu námahu a pozrel som monitoring vozidiel.
Zo 447 dní, za ktoré sme robili monitoring, bol niektoré z našich aut nedostupné 442 dní.
Teda bez 5 dní, sme jedno z našich aut nemali dostupné.

Nepindal som.
Vedel som, akú prácu vykonávame, takže vozový park bol navýšený a stíhali sme to vyplátať vlastným vozovým parkom.
To ale neznamená, že sa škoda nediala.
Ak to spočítame dennou sadzbou za požičanie tohto typu auta (90 euro s DPH) tak za 442 dní sme "zasuplovali" výpadky aut v sume 39 780 euro.
A ani sme nepípli.

Renault ako koncern má momentálne nie príliš lichotivé výsledky.
A budú ešte horšie, ak si v sieti nedokážu vážiť to čo majú.
80 000 za servis + takmer 40 000 na vykrytie toho, že na servis treba čakať, že mechanik je na dovolenke, že diagnostika je komplikovaná, alebo že technik importu príde až o týždeň a pol...

120 000 euro za rok a odpoveďou je: Záruka sa zamieta a poskytneme vám zľavu 1000 euro..

Už som sa poučil.
Ak by som autá servisoval vo vlastnej réžii, ušetrím za toto obdobie cca 50 000 euro.
To sú dve nové kompletné autá vo výbave, ktorú potrebujeme.
Nie jeden motor, ale dve kompletné autá, ktoré sme v marži nechali servisnej sieti a importérovi.
Oplatí sa navštevovať autorizovaný servis?.. 
Moja odpoveď pre dnešok je: NIE 
 
 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?