Hovniválova gulička v Renaulte

Autor: Rastislav Čurma | 5.10.2019 o 9:28 | (upravené 5.10.2019 o 9:33) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1059x

Zvolil som tento nadpis z dvoch dôvodov. Ten prvý je, že zástupca importéra značky Renault sa rozhodol hrať mŕtveho chrobáka. Ani obraz, ani zvuk. A ten druhý dôvod je, že sa začína nabaľovať ďalší problém..

Ako som písal v prvom blogu, rozhodnutie importéra značky Renault akceptujem, ale nechápem.
Naozaj som si myslel, že budujeme vzájomne korektný vzťah. Zatiaľ to teda takto nevyzerá.
To že hrajú mŕtveho chrobáka, problém nijako nevyrieši.
A že výrazne naštrbili dôveru zákazníka.. to si musia vedieť skalkulovať oni..Zatiaľ na nefunkčnej kalkulačke.

A teraz k problému č.2
Ten problém je v dvoch úplne nových autách Renault Trafic z "prechodového modelu" s motorizáciou 120HP JEDNO TURBO.
Kúpili sme dva. 
Dvojlitrová motorizácia ešte nebola dostupná (a aj tak je potrebné aby sa na nej vychytali všetky muchy)
Renault teda vyrobil niekoľko kusov prechodového modelu (prechod medzi 1.6 twin turbo a 2,0L), kde pre mňa nepochopiteľne zmenili 1,6 twin turbo za 1,6 jedno turbo.

Kúpili sme dva
Alebo dve..
S troj mesačným odstupom.

Po najazdení cca 80 000km sa na prvom aute začali prejavovať problémy spojené so spotrebou oleja.
Auto jednoducho začalo zrať olej.
Najpv pol litra na 4500km, potom liter na 4500km až to skončilo na 4,5l na 4500km.
To už jazdilo viac na olej ako na naftu.
Auto konečne do servisu (dovtedy sme počúvali, že sa to musí zhoršiť, nakoľko diagnostika bola čistá).
Hrozilo, že ak olej nikam neuniká, dostáva to "vyžrať" DPF filter.
Tak do servisu
Tam diagnostika, kontrola tlaku vo válcoch a rozhodnutie, že motor je na výmenu.

Motor nedostupný...

Medzitým kontaktovanie importéra, nakoľko aj druhé auto začínalo zrať olej.
Kontaktovanie s ponukou, že žiadame o výmenu aut na model s 2,0 motorom, nakoľko obidva  nové 1,6 majú evidentne problém.
Odpoveď bola: Počkáme a uvidíme. pristavte druhé auto na diagnostiku.

stane sa ... za predpokladu, že iné  naše autá nebudú v servisoch.
(jedno z aut stálo pre výmenu vstrekov a snímača 4 týždne a už opäť stojí, pretože "alarmuje" rovnako, ako pred výmenou)
Plátania prestojov už máme dosť. a tých 40 000 euro, ktoré nás to stálo, je pre značku Renault irelevantných. 

Váhal som, keď som ponuku predkladal.
Model s 2,0 motorom nie je "vychytaný" a viem o minimálne dvoch predaných kusoch, ktoré stoja v servisoch s problémom s AdBlue systémom. 
Nakoľko je to nový model, diely nie sú dostupné.
A nepotrebujem vymeniť auto, ktoré má evidentný problém, za auto, ktoré má nešpecifický problém.

Ale zároveň som očakával, že pre značku Renault, môžeme byť nejakými tými "predskokanmi" a teda že pri nájazde cca 400 000km ročne/auto bude mať značka testovaciu firmu, ktorá ich autá odskúša.
Odškúša v reálnej premávke, pri reálnom používaní a zároveň na tých 400 000km aj natankuje...
Zároveň je to pre značku výhodné aj preto, že je to klient, ktorý si výpadky vie vyplátať sám.

No zatiaľ tak isto bez odozvy.

Na prvom aute vymenený motor. Podľa cenníkovej ceny cca 12000 euro.
Po 6-tich mesiacoch
Druhé auto výmena pravdepodobne čaká.
Obe do 6-tich mesiacov používania.. 
To je za záručnú dobu 4x motor/auto..(ak je to problém poddimenzovnia a nie problém malej série)
Autá sú dve.. A podľa cenníkovej ceny, to bude 48000 euro/auto, len v motoroch počas záručnej doby.

Byť importérom, beriem asi tú moju ponuku..
Ale na importe evidentne kalkulačky nefungujú..
A asi im padol aj server..

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?