reklama

Auto už nie je sluha, ale pán.

Poznáte to určite mnohí. Máte nové auto a zrazu zasvieti kontrolka. Tak volať servis. Tam si vás naplánujú a vy čakáte. AK je to o zmazaní chyby, budiž. Ale ak je problém dlhodobejší, je problém

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Zažívame to tak isto. 
Z našej flotily, odstálo niektoré z našich aut za posledných 447 dní, 442 dní v servise.
Vyjadrenie importéra? Záručná doba sa sa nepredĺžuje o čas strávený v servise. A utrum.
Odškodnenie?...
Žiadne.

Jedno z porekadiel o ohni hovorí o tom, že je dobrý sluha, ale zlý pán..
O autách to bude platiť rovnako.

Výrobcovia chŕlia čoraz viac komplikovanejšie autá, plné "ku.vítok".
A že sa to kazí?
Postupne prechádzajú výrobcovia na model: Bezplatný servis počas záruky, čo by majiteľovi auta malo byť určitou formou satisfakcie, že ak sa niečo pokazí, nič ho to vlastne nestojí.
To že je bez auta, je už druhý problém a díleri nemajú dostupný počet náhradných áut.
Tak trpí majiteľ.

Ak je to fyzická osoba, toho ešte chráni občiansky zákonník,.
Pri právnickej osobe, už je to o obchodnom zákonníku a ten nemyslí na ochranu kupujúceho vôbec.

Zažili sme to s Fordom, kedy sa díler rozhodol že záruku zamietne a utrum. 
Zostáva len súdiť sa. To by zas musel byť funkčný, náš súdny systém.

Teraz zas komplikácie v Renaulte,.
442 dní státí aut nebolo o plánovaných servisoch. 
Bolo o servisoch, kedy sa hľadala chyba, nebol dostupný mechanik, čakalo sa na príchod technika importu a podobne.

Koľko krát sa vám stalo, že ste zavolali do servisu a tam vám povedali, že sa autu nemôžu venovať skôr, ako o týždeň-dva?

Tento čas nikto nepočíta do strát.

Máme špecifický segment áut. Náhradné auto, ak ho díler poskytol nerieši problémy s výpadkom podnikania, na čo bolo auto kúpené, ale rieši len problém s mobilitou.

Myslím, že je to problém celosvetový a bude len rásť.

Inžinieri vymyslia a výroba vyrobí...
A servis nech sa trápi a zákazník nech vychytáva chyby... a trpí.
A auto sa stáva pánom, namiesto toho, aby slúžilo.

Veľakrát je to v servise o systéme pokus-omyl.

príklad č. 1.
Renault master.
Auto neregistruje dotankovanie Adblue. Viacnásobné tankovanie. A začína bežať odpočet s dojazdom.
Kontakt s domovským servisom. Som prvý s takýmto problémom a nikto nevie, čo auto urobí, ak bude dojazd 0km.
Zastávka po ceste v Plzni.
8h straty a nič. Auto je v poriadku. Aj keď nie je. Mechanik, ktorý by to vedel diagnostikovať, má dovolenku.
Náhradné auto? Nedostupné.
Tak pokračovanie s tým, že motor nevypínať.
Po odpočte na nulu auto dôjde na domovský servis s tým, že po vypnutí už nenaštartuje.
Diagnostika?
Zlá riadiaca jednotka AdBlue.
ktorá?.. sú dve.
Čakanie na príjazd technika importu...
ten rozhodne o výmene.
Netrafili sa.
je to druhá, takže čakanie na dodanie celej nádrže s novou riadiacou jednotkou.
Suma sumárum.51 dní v servise.
Škoda vzniknutá absenciou auta?
4590 euro.
Odpoveď importu?... 0 bodov=0 euro.

Dva dni pred koncom záruky auto "kľakne" na nefunkčné vstreky.
Ďalších 43 dní v servise.
škoda vzniknutá absenciou auta?
3870 euro
Odpoveď importu?... 0 bodov=o euro

prípad č.2
iné auto, rovnaká značka
Auto alarmuje.
Nešpecifický problém.
Odpoveď servisu: Problém sa musí zhoršiť.
Zhoršil sa.
Zas vstreky.
Výmena vstrekov a snímača teploty výfukových plynov.
40 dní v servise
Po odjazde zo servisu a príjazde domov (cc 250km) rovnaké alarmy.
Tak do domovského servisu.
tam ešte neprišli na to v čom je problém, pretože riadiaca jednotka ani nekomunikuje s diagnostikou.
Riadiaca jednotka je funkčná
Škoda?
3600 euro a pokračuje
odpoveď importu?... 0 bodov=0 euro

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto by som mohol pokračovať o výpočtoch servisov, ktoré trvali od 14 do 101 dní..

A nie som jediný.. 
A to si užívam svojím spôsobom VIP prístup.

Známemu vo Fiate auto stálo 8 mesiacov (spolu).

Záručná doba sa nepredĺžuje...
Ako klient to musíte brať ako veľmi zlý vtip

V dobrých servisoch majú dvoch diagnostikov a dvoch mechanikov. Ale je to málo. Niektorým značkám už dochádza problém, ktorý vzniká a uvoľnujú licencie pre iné servisy, pretože kapacitne nie sú schopné zvládnuť nápor na svoje servisy.

.Môj známy vlastní auto prémiovej značky. Na dovolenky však jazdí starým autom, pretože podľa jeho slov" nemôžem ďalej ako 150 km od servisu. Tam mi stále niečo svieti".

Auto sa nestalo sluhom, ale pánom.
Dôvod na to, začať to riešiť.
Alebo dôvod na to, aby vznikol tlak na zmenu.
 

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu