reklama

Bloková výnimka

Tak na importe značky Renault padol verdikt. Ak to zhrniem, tak je to v duchu: Radšej nenapíšem nič. Padol verdikt aj u nás. Bloková výnimka

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dostal som odpoveď od zástupcu importéra značky Renault. Neurobia nič.
120 000 euro preinvestovaných v jedinom zastúpení na nákupy áut a servisné práce v rámci pravidelnej údržby.
40 000 euro vykryté výpadky nedostupnosti našich áut.
To všetko za rok.

A odpoveď? Auto, ktoré je 3 mesiace po záruke, ale 4 mesiace ste ho nemal k dispozícii nedáme nič.
teda dáme. Zľavu 1000 euro na nový motor, ak si ho kúpite u nás.

Cenníková cena za nový motor 1,6 twin turbo je cca 12 000 euro.
Repasovaný motor v neautorizovanom predaji 1300 euro.

Aktivujeme teda blokovú výnimku.
Doteraz sme to všetko riešili spôsobom: Autá používame, servisované sú v servisnej sieti, ak príde k problému, bude sa importér správať rozumne. Pro- klientsky. My im, oni nám.
Sklamal som sa v prístupe importéra značky Renault.
Pri prvom komplikovanom prípade, kedy bolo auto nedostupné viac ako 100 dní sme to ešte uhrali.
Doplnkami na auto.
Teraz sa uťali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom bude, že aktivujeme blokovú výnimku.
Čo vlastne bloková výnimka je:

V skratke, je to nariadene EK o tom, že s autom nemusíte na záručné prehliadky do autorizované servisu značky. A nemá to vplyv na záruku.

  • Vozidlo v dobe platnosti záruky nemusí byť opravené len v autorizovanom servise (okrem výmeny a opravy dielov s výrobnou vadou a zmluvných záväzkov).

  • Výrobca nesmie odmietnuť uznať záruku v prípade, že zákazník nechal opraviť svoje vozidlo v nezávislom servise pri dodržaní všetkých výrobcom určených servisných podmienkach a použitiu originálnych alebo kvalitatívne rovnocenných dielov. 

  • So svojím novým vozidlom môžete jazdiť do overeného a spoľahlivého nezávislého servisu, pre ktorý sa rozhodnete a je schopný takúto opravu a servis kvalitne previesť.

  • Každý poskytovateľ služby, teda aj autoservis, je zodpovedný za svoju prácu a nesie zodpovednosť za jej kvalitu.

  • Všetky servisné úkony musia byť dôkladne zdokumentované, poskytovateľ opráv vozidiel musí poskytnúť písomné doklady o všetkých prevedených úkonoch, zápis do servisnej knižky a zoznam montovaných dielov.

V skratke: Nechajte si meniť oleje, filtre, brzdové dosky a čokoľvek spotrebné vo vašom servise a ak bude problém väčší, dajte auto do autorizáku.

Že hrozí zamietnutie záruky...? 
Tomuto som sa chcel vyhnúť aj ja.
Preto som dobrovoľne a v dobrej viere preplácal motorový olej o 300%. (o 300% je olej drahší v autorizovanom servise, ako kdekoľvek inde. QUIT PRO QUO.. Ja im, oni mne..
Ale chamty-chamty... rozhodli sa.
A preplácať olej o 300% ak mi zástupca importu napíše, že záručná doba sa nepredlžuje o čas strávený v servise.... 442 dní sme za posledný rok nemali dostupné niektoré z našich áut.
A preplácať olej o 300% ak mi zástupca importéra napíše, že nemám nárok na škody, spôsobené nedostupnosťou áut...
Škoda 40 000 euro.

V prípade nedostupnosti náhradného dielu platí prepláca značka dílerovi zapožičanie náhradného auta. Malo by to byť vo výške 35euro/deň. 
V našom prípade by sa 442 dní premietlo do našej ceny (95 euro/deň- rovnaký segment aut) cca 40 000 euro.
V Renaultovej cene (za osobné auto) do sumy 15470 euro.

Takže ja si kúpim auto,. Ale mechanik je na dovolenke, mechanik je na školení, čaká sa pre nedostupný náhradný diel, čaká sa na rozhodnutie technika importu, ktorý príde o dva týždne...
Čaká sa na poradie v servise...
A ja nemám nárok....
A oni majú nárok predražiť olej o 300%.
O ostatných dieloch ani nehovorím. 

A čo to bude znamenať pre nás?
Namiesto 250 euro za výmenu oleja v autorizovanom servise (po zľave) nás výmena bude stáť 75 euro.
Potrebujeme ich 6 za mesiac. 72/ročne.
Podvozkové súčasti ako tlmiče, brzdové dosky, kotúče a podobne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O toto pripravil importér značky Renault svojho dílera. A o časť z toho pripravil aj seba.

Ale jeho voľba.
Zástupkyňu importéra značky Renault, pani J., som varoval.
Nedovolím značke Renault urobiť to, čo urobila značka Ford.

P.S.:
Najlepšie bolo hodnotenie reality zo strany pani J: 
Máme problém s autom. Auto je 5 týdňov v servise v BB. Po príjazde domov (250 km) "alarmuje".
Ďalšie 4 týždne v servise v MI... Tam problém asi odstránený.
Zástupkyňa importu napíše: Auto bolo po diagnostike a vymazaní chýb po skúšobnej jazde odovzdané zákaznikovi..
9 týždňov nedostupnosti auta?... NIČ..
Po prejdení 200 km.. auto alarmuje..
Pôjde zas do servisu.. 
A tam si asi počká na príchod servisného technika importu... niekoľko dní, možno týždňov..

 

 
 

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu