reklama

Divotvorný Kráľovský Chlmec - vyhraj voľby, môžeš všetko

Dovolil som si parafrázovať výrok niekoho iného, na popis spôsobu vládnutia vedenia nášho mesta. Včerajšie MZ, toho bolo ukážkovým prípadom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tak ako v poslednej dobe stále, som sa zúčastnil zasadnutia MZ v našom meste.
Nakoľko som v jednom zo svojich listov namietal, že sa na posledných dvoch nerobil videozáznam, teraz sa robil. Ono sa robí častejšie, len zverejnený nikde nie je, nakoľko zákon to neukladá.

Prvá hodina bola tak trochu komická..
Sem tam maďarský jazyk a zabudlo sa na preklad, a sem tam slovenčina a zabudlo sa na preklad do maďarského jazyka.

A ešte som spozoroval, že niektorí z poslancov majú problém aj s čítaním textu. Aspoň ja som započul vo viacerých prípadoch, že namiesto zákona (myslím že to bolo 523, bol prečítaný zákon 520). Ale toto by boli detaily.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj náš pán primátor mal niekedy problém so spočítavaním hlasov, kedy ich zabudol spočítať a vznikali tragikomické situácie, že sa síce hlasovalo, ale hlasy nikto nepočítal. Výsledky niektorých hlasovaní boli dokonca akousi formou tipovania, kedy sa poslanci naťahovali, či uznesenie bolo schválené, alebo nebolo.

Až nasledoval bod Diskusia.
Do diskusie sa prihlásil občan mesta. Nie ja. A predpokladám len, nakoľko nerozumiem maďarsky, že sa diskutovalo o prečerpávacej stanici čističky, o chýbajúcich 150m chodníka na Horešskej ulici...

V každom prípade sa diskutovalo. Aj keď program MZ nepojednával v ani jednom z bodov o tejto problematike.

A nakoniec som dostal slovo ja ja. Už bez upozornenia primátora na časový limit.
Chcel som sa spýtať na viacero vecí, ale nakoľko som bol upozornený, že diskusia sa ma týkať bodov programu, položil som len otázku, či mesto s príchodom blížiacej sa krízy (pán primátor to pri schvaľovaní rozpočtu niekoľkokrát spomenul) chystá aj nejaké protiopatrenia, napríklad na pomoc malým a stredným podnikateľom. A ako mieni upraviť svoje hospodárenie, aby bol dopad prípadnej krízy čo najmenší.

Najprv mi bolo zvýraznené, že sa to netýka bodov programu MZ (aj keď prejednával sa rozpočet) a nakoniec, že som mal 15 dní na pripomienkovanie rozpočtu. Že to bolo zverejnené na nástenke a obvyklým spôsobom. (obvyklým spôsobom rozumej, asi na webovej stránke mesta, na ktorej čokoľvek dohľadať je takmer nemožné a túto alchýmiu ovláda len zopár ľudí v meste)
Pýtal som sa teda na to, že napríklad rekonštrukcia kanalizácie nie je ešte stále ukončená a či teda Mesto Kráľovský Chlmec bude žiadať od stavebníka "odškodnenie", - príjem do rozpočtu mesta.
Pýtal som sa teda, že napríklad rekonštrukcia amfiteátra sa posunula o rok neskôr, teda bude ukončený o rok neskôr a či Mesto Kráľovský Chlmec bude žiadať od stavebníka nejaké "odškodnenie". tak isto príjem do rozpočtu mesta.
Chcel som sa opýtať na rekonštrukciu základnej školy a posun stavebných prác, to už som šancu nedostal.
Chcel som sa opýtať na hospodárenie mestskej s.r.o. na 48 ha pôdy, kde evidentne chýbajú financie za predaj úrody, nedostal som šancu.
Chcel som sa pýtať na to, kto rozhodol o zakúpení nadstavieb, ktoré sa nevyužívajú na multifunkčnom vozidle, nedostal som šancu.
Chcel som vedieť, či Mesto má nejakú stratégiu, mimo toho, že podnikateľom sťažuje podnikanie, nevykonáva si svoju kontrolnú činnosť
Všetko položky týkajúca sa rozpočtu mesta. Či už na strane príjmov, alebo na strane výdavkov.

Neschopný management recyklácie odpadu v meste má tiež vplyv na výdavky v meste. 
Primátorove nadštandardné odmeny, tak isto..

Namiesto toho som sa dozvedel, že som hrubý na sekretárku primátora (nebolo v ani jednom z bodov programu MZ), že zahlcujem mesto infožiadosťami (nebolo v ani jednom z bodov programu MZ) a že mám prísť za primátorom počas jeho stránkových hodín.

Ďakujem. Bol som už viac krát. A dozvedel som sa, že p primátor ani netuší, čo všetko má v kompetenciách a svojou nečinnosťou takto podporuje nelegálne podnikanie v meste.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedozvedel som sa teda ani to, prečo sú mi protizákonne faktúrované odpovede na infožiadosti, Prečo mesto nijako nezosobňuje deratizáciu svojich nájomných bytov , ich nájomníkom (za posledných 5 rokov viac ako 10 000 euro). A pritom tiež je to záležitosť, týkajúca sa rozpočtu mesta.

Celé o arogancii moci, ani tak MZ, ale osoby p primátora. 
Ak neboli odpovede, prišli urážky.. 
Ale ak niekto sedí na dvoch stoličkách, ani jedno nerobí poriadne.
A takto to vyzerá, ak je niekto primátor., poslancom VUCKE a ešte aj v dozornej rade VVS.
Primátora tak trochu len predstiera a uteká mu veľa záležitostí v meste.

Vo VUCKE sa síce zúčastňuje zasadnutí Zastupiteľstva, ale na komisie, ktorých je členom nemá čas.
A podľa jeho slov sa všetko prerokuváva a dohaduje v komisiách. 
Napriek tomu sa zasadnutí Finančnej komisie na VUCKE zúčastnil v roku 2018 len raz, z 5-tich zasadní a v roku 2019 ANI JEDEN RAZ zo 6-tich zasadaní.
Komisie cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce sa zúčastnil v roku 2018 2x, z 5-tich zasadaní, a v roku 2019 3x zo 6-tich zasadaní.
zdroj: https://web.vucke.sk/sk/samosprava/zastupitelstvo/poslanci/5vo/ing-karol-pataky.html

Ako pristupuje k dozornej rade VVS.. radšej ani nechcem vedieť. Fakt, že Mesto Kráľovský Chlmec ani len neplánuje žiadať kompenzáciu, za meškajúce práce na rekonštrukcii kanalizácie, ja vidím ako konflikt záujmov. Veď Mesto by malo žiadať kompenzácie od spoločnosti, kde je členom DR.
Som hlboko presvedčený, že nás primátor, žiadny konflikt záujmov nevidí.

Čo záverom?
Nič iné nezostáva, len infožiadosti. A platiť za odpovede. 
Pretože arogancia moci.
Vyhraj voľby, môžeš všetko.

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu