reklama

Keď je v banke 2 menej ako 1

Tak peniaze európskych fondov sa rozdávajú vo veľkom. Cez komerčné banky. Tie si jednak vybojovali zrušenie bankového odvodu a jednak sa snažia vydojiť čo sa len dá. Aspoň v mojej ČSOB. lebo podľa nich je 2 menej ako 1..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kontaktovali ma z mojej ČSOB banky.
už sú k dispozícii peniaze, ktoré majú pomôcť prekonať krízu spôsobenú pandémiou.
Dá sa zobrať 20% obratu za minulý rok a teda v mojom prípade to vychádza na nejakých 80 000 euro.
Úrok 5,99 p.a. a splácanie 10 rokov.

Stačí vyplniť tonu papierov, ale podľa môjho vzťahového managera to ide. Suma tak isto.

Papiere vyplnené a podané. 

80 000 euro pomôže. Veď do normálu sa táto situácia bude vracať približne cca 8-12 mesiacov.
 

A zrazu hups...
Máme problém. Pri kontakte z banky mi bolo povedané, že budem potrebovať ručiteľa.
Ručiteľa na 80 000 euro. Pre právnickú osobu (!)
Nič v zlom, ale nešiel by som ja osobne ručiť na 1000 euro pre fyzickú osobu a nie na 80k pre s.r.o.

Oznámil som im, že je to nereálne.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak nová ponuka bola 50 000 euro na 5 rokov. (!)

Odmietol som. z dvoch dôvodov:
Dôvod 1:
Ak rozpočítam splátky 80k na 10 rokov teda 120 mesiacov, vyjde to bez úrokov na nejakých 666,66 euro mesačne.
Ak rozpočítam splátky 50k na 5 rokov, teda na 60 mesiacov, vyjde to bez úrokov na nejakých 833,33 euro mesačne.
Toto si dokáže ktokoľvek vypočítať z hlavy.
Takže moja vlastná banka, ktorá pozná moju históriu, pohyby na účte za posledných 5 rokov a ktorá ma drží pekne za gule (napríklad firemnú nehnuteľnosť som kupoval na spotrebný úver s úročením 9%, keď boli hypotéky s úročením 1-2%) sa rozhodla, že namiesto menšej splátky a viacej peňazí, bude pre mňa výhodnejšia vyššia splátka a menej peňazí

 Dôvod 2:
Ak by som ponuku zobral, znemožnilo by to čerpať akýkoľvek investičný úver, nakoľko by úverové zaťaženie spoločnosti bolo vysoké.

A predsa len ešte jeden dôvod.
Ponuku som dostal v čase, kedy náš premiér hrdo oznamoval, že sa dohodol s bankami na odpustení bankového odvodu a že banky budú pomáhať.

Vážený pán premiér..
ešte nemám ako spoločnosť uhradenú prácu, ktorú odviedli moji zamestnanci nasadení do prvej línie počas veľkonočných sviatkov. Práca bola vykonaná v apríli a je júl.. A stále len počúvam, že zatiaľ nie sú peniaze. pomoc od bánk, ktorú ste dojednal, tak.... naozaj ďakujem... Alebo ste skočil na lep, alebo ste sa s bankami dohodol na poriadne brutálnom grupáči ... Že vy....te s celým systémom a podstatnou časťou podnikateľského sektoru.. Bez kondómu a lubrikantu.

Vážená ČSOB..
Zatiaľ ešte idiot nie som,.
Ďakujem za to, že peniaze z EU fondov "rozdávate" s krásnym ziskom.. A že sa naozaj urputne snažíte pomáhať podnikateľskému sektoru, ktorý vás vlastne živý. Naozaj ďakujem.. 

 

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu