Je tomu už nejaký ten piatok, čo kamióny združenia UNAS blokovali hraničné prechody.
Blokovali ich, nakoľko sa im nepáčil rozdiel v daňovom zaťažení, v porovnaní s okolitými štátmi.
Blokovali ich, pretože sa im nepáčilo, že miliarda z vybratého mýta odchádza na účty súkromných spoločností.
Blokovali ich pre Skytoll a jeho zmluvu.
Blokovali ich..
Niekomu sa to páčilo, niekomu nie. Niekto sympatizoval, niekto hromžil.
Blokády a štrajk mnohým otvorili oči.. A hlavne, prispeli aj k pádu vlády Smer-u.
A potom prišla "zmena".
Ministerstvo dopravy prebralo Hnutie Sme rodina.
Už pri preberaní mi povedal nemenovaný človek, že bude len horšie a horšie.
Že nebudú chcieť nič riešiť, Povedal toho ešte viac a evidentne poznal ľudí z hnutia.
Scenár sa napĺňa.
Skytoll?.. Že vraj nový tender. Ten ale nemusí prejsť, ak padne vláda.
Miliarda z mýta v čudu? .. spomínal ju niekde niekto?
Cestná daň?
Spotrebná daň?
Žeby tichá dohoda? Kde sú dodatky zmluvy Skytoll a prečo nie sú zverejnené? Asi z nejakého dôvodu ani nebudú.
Na strane druhej, sa súčasná vláda zmieta na prahu predčasných volieb. Ministerstvo hospodárstva sľubuje pomoc dopravcom, ale odkazuje na financie. Hovorí sa o sume 180 000 000 na pomoc.
Financie tvrdia, že pomoc bude. Že ich bude rozdeľovať "doprava"
Ministerstvo dopravy ale tvrdí, že peniaze nemá. Že peniaze došli, ale len 10% a tie sa rozdelili nepravidelnej autobusovej doprave. Že schémy sú pripravené.
Sľuby sa sľubujú, ale kde nič tu nič.
Pred 15-timi mesiacmi obmedzila korona kríza naše podnikanie. (medzinárodná preprava osôb automobilmi do 9 miest - taxislužba)
Zostali sme stáť zo dňa na deň. Takmer na 2 mesiace úplne.
Nikto nám neposkytol ochranu ako trebárs cestovným kanceláriám, alebo veľkým firmám. To čo bolo zaplatené sme museli vrátiť cestujúcim.
Potom pozvoľné uvoľňovanie opatrení...
Chaoticky a rozhádzane.
Uvoľnilo Slovensko - obmedzilo Rakúsko.
Uvoľnilo Rakúsko - obmedzilo Nemecko.
Uvoľnilo Nemecko - obmedzilo Belgicko, Holandsko, Česko... (doplňte si čo chcete)
Chaos v pravidlách. GREEN LINES, OMNIBUS 1 a OMNIBUS 2 nefunkčné.
Firma takmer zdecimovaná. Cestujúci v chaotických podmienkach, chaose pravidiel, ktoré sa menili na týždennej báze.
Takmer rok bežala firma na cca 20-30%.
Ten povestný vankúš?.. ten zhltla snaha nechať si aspoň časť zamestnancov, lízingy, budovy, servisy, pneumatiky, telefónny operátori, ....
Budovu vlastním, takže nemám nárok na podporu s nájmom. (aj keď zopár poslancov si nechalo vyplatiť neexistujúce nájmy)
V iných firmách? rovnaká situácia. Čo sa budovalo 5,7,15 rokov, je zrazu preč.
V inom segmente? Kamiónová doprava? rovnaká situácia. Miestna taxi? rovnaká situácia.
Pred rokom to boli modlitby aby kamiónová doprava neskolabovala a štát nezostal bez zásobovania.
Viem to. Tiež sme štátu a vláde na bielu sobotu pomáhali ratovať situáciu..
A zrazu si s dopravcami idú utierať zadok.
15 mesiacov bez pomoci.
Dopravcovia na schôdzke so štátnym tajomníkom a dozvedia sa, že majú robiť poštárov medzi MD, MF a MH.... Choďte tam, choďte, tam.. OD Šavla k Pavlovi..
Ministerstvo dopravy vie, že drží spúšť na zbrani s názvom doprava. Vie, že ak zaženie dopravcov do kúta, zas zablokujú hranice.
Žeby s tým na MD kalkulovali? Nech teraz zas dopravcovia urobia špinavú robotu a položia súčasnú vládu?
Skladá sa už nová koalícia, ktorá už vie čo bude dotknuteľné a čo nie?
Kto vie..
Ďalšia schôdzka na Ministerstve dopravy bez výsledku. Prst na spúšti. A k výstrelu už naozaj veľmi veľmi blízko.
Po poslednej schôdzke začne uhorková sezóna.
možno len na MD kalkulujú s tým, že počas nej ešte zopár firiem skrachuje a skončí.
A bude treba zachraňovať menej.
Alebo je to len chladná kalkulácia jedného ministerstva, ktoré patrí jednému hnutiu.
Kto vie?
A možno je pravda to, čo tvrdia na Ministerstve dopravy, že peniaze nie sú. V tom prípade sa hnutie Oľano snaží o rituálnu samovraždu.