reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

reklama

veselo i vážne z kabíny slona

Zamrznuté slony

Rastislav Čurma

Zamrznuté slony

Tak sa nám trochu vybláznilo počasie a odniesla to D1. Slony zmrzli na diaľnici a odmietali ju uvoľniť. Stáva sa. Nechcem teraz rozoberať kvalitu novinárčiny. Článok je podaný ako tak kvalitne, len nevysvetľuje súvislosti. A tých bolo na včerajšej kalamitnej situácii viac. Ako to teda v skutočnosti je: Link na článok http://jihlava.idnes.cz/zablokovana-dalnice-d1-pri-snezeni-u-vetrneho-jenikova-ppq-/jihlava-zpravy.aspx?c=A150106_094933_jihlava-zpravy_mv

  • 6. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 145x
  • 2
Nemecký bordel

Rastislav Čurma

Nemecký bordel

Nemeckú minimálnu mzdu budú musieť od 1. januára 2015 vyplácať svojim zamestnancom aj slovenské firmy, ak ich vyšlú na výkon práce do Nemecka. Nemecká minimálna mzda Platí to aj v prípade, ak v Nemecku budú vykonávať iba časť svojej práce. Pôjde napríklad o pracovníkov v kamiónovej preprave i osobnej doprave. Informovalo o tom v pondelok Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR v súvislosti s tým, že Nemecko určilo zákonom výšku minimálnej mzdy na 8,50 eura za hodinu od 1. januára 2015. Napríklad, ak slovenská kamiónová firma bude vykonávať prepravu pre českého zákazníka, ale nakládka alebo vykládka tovaru sa uskutoční na území Nemecka, takýto pracovník musí poberať nemeckú minimálnu mzdu. Bude to platiť aj pre slovenských zamestnávateľov, ktorí pridelia svojich zamestnancov nemeckej firme, resp. akejkoľvek firme vykonávajúcej činnosť na území Nemecka, spravidla tzv. pracovné agentúry. http://www.info.sk/sprava/54625/na-nemecku-minimalnu-mzdu-maju-narok-aj-slovaci

  • 31. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 394x
  • 11
Šťastie v nešťastí

Rastislav Čurma

Šťastie v nešťastí

Už viackrát som písal o fakte, že šoférovať slona nie je med. Dávno sú za nami časy, kedy sa trasa Michalovce - Praha robila týždeň a medzitým ešte vodiči čakali 2 dni na „vyťažováku." Slony sa zrýchlili, pribudli kone a stúpol aj tlak na výkon tohto povolania. Firmám zákony povoľujú takmer beztrestne vyvíjať prílišný tlak na vodiča. GPS monitorovacie systémy dovoľujú vytrestať vodiča aj za fakt, že mal bezpečnostnú prestávku o minútu dlhšie (takéto firmy naozaj existujú). A vodič pod hrozbou straty zamestnania drží. Dokedy? Dokiaľ sa niečo nestane.

  • 27. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 238x
  • 44
Živnostenský list na výkon povolania politik

Rastislav Čurma

Živnostenský list na výkon povolania politik

Prečo nie? Ak dokáže správa štátu účelovo odklepnúť a schváliť živnosť na výkon povolania vodiča kamiónu, tak to určite bude možné aj na výkon povolania politik (poslanec NRSR, člen vlády SR, člen samosprávy, sudca, management bezodných štátnych podnikov, úradník ......)

  • 22. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 486x
  • 4
Výpal dopravnej polície

Rastislav Čurma

Výpal dopravnej polície

Pozná to asi každý z vás. Nepríjemný pocit, keď za sebou zazrie blikajúce svetlo policajného majáku. Narýchlo preletieť zopár drobností, či je všetko v poriadku. Zapnuté bluetoth, pás, svetlá svietia, doklady mám.... Ešte replay krátkodobej pamäte, či som nestretol, alebo nepostrehol radar.... A potom už len ten trápny pocit, kedy mi robocop dokáže, že pravda je na jeho strane. A pritom by to takto nemuselo byť. Ako to zmeniť?

  • 30. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 010x
  • 16
reklama
Ako ekológia zabíja slony

Rastislav Čurma

Ako ekológia zabíja slony

Názov je samozrejme nadsadený, ale tento blog píšem ako reakciu, alebo pohľad z druhej strany, na blog môjho kolegu. Jeho pohľad nie je nesprávny. Ale je jednostranný. Je to vodič safety car-u (vysvetlím nižšie). A správny názov článku by mal byť: Ako zákazy predbiehania pre kamióny zabíjajú vodičov.

  • 10. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 22 478x
  • 96
Pre vodičov kamiónov - navigácia a príslušenstvo

Rastislav Čurma

Pre vodičov kamiónov - navigácia a príslušenstvo

Najprv všetkým profesionálom za volantom prajem príjemné vianočné sviatky, či už v kruhu rodiny, alebo aj na ceste. Nebojte sa. Dnes nebudem ani kritizovať a ani poučovať. V dnešnom blogu sa budem venovať navigáciám a ich príslušenstvu. Budem rozoberať systém TMC a službu prístupnú pre smartphone telefóny WAZE. Exituje ešte služba LIVE od Tomtom, ale tá pre územie Slovenska neposkytuje veľa informácii. Inšpiroval ma k tomu aj blog p. Drahovského. V ďalšom sa pokúsim o porovnanie.

  • 25. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 225x
  • 4
Mediálny hyenizmus

Rastislav Čurma

Mediálny hyenizmus

Stalo sa. V Čechách na D5 havaroval slovenský kamión.  V noci. V hmle. Nikto to nevidel. Kamión zišiel pod úroveň diaľnice a narazil do betónu. Našli ich až ráno. Dvaja vodiči mŕtvy.Toto sa dalo zistiť zo správy uverejnenej na stránke http://www.novinky.cz/krimi/285015-z-dalnice-d5-vyletl-kamion-ale-nikdo-si-toho-nevsiml-posadka-zemrela-bez-pomoci.html A ak by to takto aj skončilo, zopár ľudí by prejavilo spoluúčasť. Aspoň takto sa to obmedzilo pri uverejnení prvej správy.

  • 18. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 429x
  • 12
Nekvalifikovaná pracovná sila....

Rastislav Čurma

Nekvalifikovaná pracovná sila....

Tým, ktorí si otvorili tento blog, a ešte nečítali žiadny môj príspevok, odporúčam najprv prečítať si moje príspevky z ranného obdobia tvorivosti, ktoré začalo záchvatom pred troma týždňami. http://curma.blog.sme.sk/. Ide tak trošku o komplexnosť, lebo v každom príspevku sa dotknem určitej témy. Ale naspäť k nadpisu. V najbližších riadkoch sa pokúsim naznačiť o čom to celé je...... v jednom z príspevkov mi totiž „prehnane študovaný pán" napísal, že k našej profesii je potrebný len „vodičák". Pokúsim sa mu to vysvetliť.

  • 21. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 193x
  • 42
Slony, Sloníčatá a môj slovník

Rastislav Čurma

Slony, Sloníčatá a môj slovník

Ako je to s mojím rozdelením slonov. Slony delím na slony, kinderslony a hybridy. Slony sú štandardné ťahače s celkovou váhou 40t. Alebo súpravy. Myslím slona s vlekom. A v merku mám využitie na diaľkovú preravu. Kinderslony je kategória, ktorá sa tvári ako slon, len to tak trošku nevyšlo. A hybridy??? To vysvetlím nižšie. Ale väčšinou je to slon vyrábaný niekde v Ulambátare a náhodou sa dostane na Európske cesty. A ešte moje pomenovania? Ifa, Kombajn, Helmut, Playstation... Zoraďujem podľa môjho rebríčka. Poďme na to:

  • 19. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 563x
  • 1
reklama
Ako som sedlal víťaza II. Alebo dokončenie môjho testu

Rastislav Čurma

Ako som sedlal víťaza II. Alebo dokončenie môjho testu

Tutuuuuuuut, alebo prečo to nebude Štefan. Toto je pokračovanie alebo doplnok k článku: http://curma.blog.sme.sk/c/219677/Ako-som-sedlal-vitaza-alebo-pod-ho-trosku-na-inu-temu.html. Na začiatok asi vysvetlím, prečo Štefan. (čítaj mäkko, slovensky Šťefan). Ono to už nejaký ten piatok trvá. Asi som to od niekoho počul a prisvojil si to (autorské práva neplatím), ale jeden môj kolega dal takéto meno práve svojmu slonovi. Možno je to tým, že sa tak volal aj môj otec. Ale od určitého času dávam svojim slonom meno Štefan. Ináč, len pre kľud čitateľa, zatiaľ sa so slonom rozprávam len v duchu, takže to ešte nenaberá obrátky duševnej choroby.  A ešte pre info, ak poslúcha tak je Štefan, alebo Števko. Ak zlostí tak je Pišta alebo Ičo. A meno Štefan, používam len na slony mužského rodu. Scanii by to nepristalo. Pôsobila by ako transsexuál. Scania bola stále "Barborka". Daf, s ktorým sa ale práve spoznávame, asi Štefan nebude. Maximálne tak tutuuuuuuut.  (ďalej len ttt).

  • 19. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 096x
  • 1
Ako som sedlal víťaza, alebo poď ho trošku na inú tému.

Rastislav Čurma

Ako som sedlal víťaza, alebo poď ho trošku na inú tému.

Tak už to prišlo aj na mňa. V stredu 4.02. mi povedali, že mám výpoveď. V utorok som síce už prácu mal, ale aj tak ma to zobralo, lebo to bolo asi prvý krát, čo som výpoveď dostal. Stále som ju dával ja a teraz.... Ale nie o tomto som chcel. Nezmenilo sa prakticky nič. Stále kontajnerová práca, tie isté peniaze, sľúbené max 2 noci v týždni v aute akurát.... DAF.  Len pre info, posledné 2 roky som strávil v kabíne od Volvo, a predtým asi 4- 5 som sedlal Scaniu. A predtým Iveco, MAN, Magnum... a aj DAF ale len chvíľku a model 95.(myslím).

  • 14. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 454x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu